Kaffeträff på Te och Kaffehuset

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Hallå vänner!

Mattias kläckte den helt fenomenala idén att ha en kaffeträff på "kaffehuset" inom en snar framtid. Naturligtvis blir det överdrivet mycket kaffesnack från alla möjliga infallsvinklar och om man är riktigt snäll tror jag att Mattias kan låta en provköra Yvonne (GB5:an).
Vi hade ju en träff hos Mattias för branschfolk för en tid sedan som var mycket trevlig, men nu är det alltså dags för alla duktiga hemmabaristor att ha lika trevligt. En bra idé är att ta med sig ett antal liter mjölk och en liten symbolisk "kaffepeng" i och med att "Kaffehuset" står för kaffet som vi kommer att jobba med. En rimlig summa är väl ca 100-150 spänn per skalle. Vad tror ni om detta? Finns det några intresserade i malmötrakten med omnejd som vill delta?
 

mrjohan

Well-known member
I´m in!
Hänger på att det inte är första veckan i september, då man befinner sig i Italien och dricker kaffe.
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Vi får försöka spika ett datum där de flesta kan! Det borde inte bli några problem en bit in på höstkanten när alla har kommit in i lunken.
 

mårris

Well-known member
mrjohan sa:
I´m in!
Hänger på att det inte är första veckan i september, då man befinner sig i Italien och dricker kaffe.
Vart går resan? Ska själv ner, och har inte bestämt rutten riktigt - det blir först en sväng till Puglia, men sen vet jag inte? Nåra bra tips, 20-30 mil runt Rom?
 

Lars

Well-known member
Det verkar som om det är lite dåligt intresse bland Malmö-nördarna! En tänkbar förklaring är förstås att alla känner sig fullärda ;)
 

mrjohan

Well-known member
Visst är vi fullärda... :lol:
Ju färre vi är desto mer tid har man framför "Yvonne"! 8)
Tror nog att det dyker upp fler intresserade än vad det gjort hittills.

mårris sa:
Vart går resan? Ska själv ner, och har inte bestämt rutten riktigt - det blir först en sväng till Puglia, men sen vet jag inte? Nåra bra tips, 20-30 mil runt Rom?
Vi kommer befinna oss på Amalfi-kusten. Lite Neapel och Sorrento blir det också. Har inte kollat upp så mkt inför resan mer än i Neapel. Där finns en del.. :) Annars tar vi det som det kommer.
 

Kaffemannen

Well-known member
Låter fint, bara kom fram till ett datum när ni kan (helst måndag-torsdag) så ska vi se om vi kan pussla ihop det. Har lite andra happenings inom kort också så det är bra om ni har lite olika datum-förslag (ja, med bindestreck ;o)).

Ska bli kul att se er där!
Väl Mött!
 

Asprilla

Well-known member
tycker det låter helfestligt. kosta vad det kosta vill.... inom rimlighetens gränser. som student kan det passa fint med lite nya uppslag och idéer inför den stundande terminen, med sena studiekvällar och allt det medför.

hur hardcore-kaffefreak måste man vara? kör ju bara med mockabryggare, samt en kvarn från peugeot som drivs med handkraft...
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Hallå där! Malmö eller lundabo? Mycket kul med fler intresserade! Det är ju bara att kila förbi för tusan.
 

Asprilla

Well-known member
malmö, eller ja... blir en hel del lund också för den delen. men köper redan kaffet på te&kaffehuset så då är väl en kaffekväll där inte annat än på sin plats.
 

Lars

Well-known member
Pratade med Mattias igår. Vi behöver spika ett datum. Vad sägs om onsdagen den 30/8? Jag kan nästan när som helst, men det brukar bli lättare om man har något datum att utgå ifrån.
 

Joakim C

Well-known member
30e skulle passa mig också. Så sent som möjligt vore bra så folk hinner hem från jobben. Själv ska jag över från andra sidan sundet varje dag.
 
Topp