Hej!

Anne

Well-known member
Ny här! Jag heter Anne och är 30, bor i Nacka utanför Stockholm. Jag gillar det mesta som är matrelaterat, och eftersom jag har lätta nördtendenser snöar jag gärna in på specifika saker - som espresso, typ. Nåja. Jag har en Gaggia Espresso som jag är hemskt nöjd med - funkar bra för mina behov. Dricker inte kaffe eller espresso mer än ett par gånger i veckan (det är kanske som att svära i kyrkan, men.. så är det) men då ska det vara GOTT.

Gillar att stöka i köket och plåta, så jag har en välbesökt matblogg där jag kan dela med mig av resultatet.

Eh, ja, det var väl ungefär vad jag kom på. Idag är en dag UTAN morgonkaffe, så jag kanske inte är alldeles klartänkt.. ;)
 

Lars

Well-known member
Det är rätt inställning! Kikade lite på din blogg. Där fanns det mycket godsaker inklusive ost och single malt. Trevligt! Välkommen till forumet!
 

Anne

Well-known member
Lars sa:
Det är rätt inställning! Kikade lite på din blogg. Där fanns det mycket godsaker inklusive ost och single malt. Trevligt! Välkommen till forumet!

Tack! Jo, bloggen innehåller en hel del. Mycket och bakat, och en del annat. Självklart måste man ju rapportera om Mackmyra ;)
 

treefinger

Well-known member
Jag testade mackmyran under öl och whiskymässan förra året. Jag tyckte den var okej, men rätt spritig och klen, men så var den ju väldigt ung också. Den som legat på bourbon-fat (stavning?) tycker jag var bäst.

Välkommen till forumet Anne!
 

Lars

Well-known member
Anne, hoppas att du ursäktar, men jag måste bara fråga treefinger: Vilken är din favorit-malt? Själv lutar jag åt Islay i allmänhet och Ardbeg i synnerhet. Jag drack dock en utmärkt Port Ellen för ett tag sedan, som inte var långt efter...
 

Anne

Well-known member
Åh, jag misstycker inte alls. Själv gillar jag lite mindre rökig whiskey (inte för att du frågade), just nu har vi en god Glenmorangie Single Cellar som var riktigt mumsig hemma i skåpet.

Har inte provat Mackmyra än, men en kompis har lovat att öppna en flaska på sin inflyttningsfest. :)
 

Lars

Well-known member
Glenmorangie är en riktigt bra malt. Jag har en flaska (den vanliga 10-åriga), som jag brukar ta fram och bjuda på när jag har gäster som säger att de inte gillar whiskey. Många har blivit omvända... Man skulle kunna kalla det en "inkörsport till tyngre droger". Den är dessutom att föredra om man (mot värdens rekommendation) insisterar på en whiskey före maten.
 

jang

Active member
Fick tag i ett styck flaska Mackmyra förra veckan:D Har dock beslutsångest om jag ska öppna den eller inte. Många grannar har anmält intresse att få vara med och dricka av den. Men Mackmyran är min bara min (och fruns förstås!)
 

wesaft

Well-known member
Hej Anne!

Igår gjorde jag en av dina rätter, risotto med broccoli, citron, champinjoner.
Skippade sheryn och osten, stekte strimlad kyckling och blandade i, mums.
Tack för en bra sida med goa recept :)
 

wesaft

Well-known member
Bilder från RIsotton vi lagade förra gången
 

Bilagor

  • sam_risotto.JPG
    sam_risotto.JPG
    93.7 KB · Visningar: 33
  • risotto.JPG
    risotto.JPG
    96.3 KB · Visningar: 30

Joakim C

Well-known member
Vi gjorde sparissrisotto i helgen med inspiration från ditt recept. Mycket gott, så tackar så mycket :D
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,652
Inlägg
155,618
Medlemmar
19,351
Senaste medlemmen
Zeepreeme2
Topp