Baristakurs i gbg?

Akoa

Well-known member
Blir det ngn i höst på kaffemaskinen? Vilka moment ingår i kurs ett? Vilket datum? Vilka grundkunskaper förutsätts osv?


Mvh Anton
 

Cheffalo

Hedersmedlem
Barista och barista.. Kurser kommer att genomföras, ja. Till steg 1 behövs inga förkunskaper, sen blir det steg 2 också. Nåde den som ställer gröngölingsfrågor på steg 2 :twisted:
Datum måste spikas, lovar att elda extra hårt i den pannan i det närmaste.
 

blueskies

Member
eftersom tidigare inlägg skrevs i augusti så gissar jag att jag är sent ute för denna kurs...

finns det någon ny kurs en gröngöling som jag kan anmäla mig till?
 

Cheffalo

Hedersmedlem
Nästa Steg 1 blir efter årsskiftet, läggs ut på vår hemsida så fort datum spikats. Nästa fredag, den 10e, är det dock dags för Steg 2 för alla som har insikt i alla grunder och vill lära sig mer rent handgripligen.
Dagen efter, den 11e, har vi ettårskalas här i butiken och bjuder på espresso och glada tillrop! :)
Välkomna!!
 

marmander

Well-known member
Intressant!! Med risk för att trampa i klaveret så tror jag att jag skulle kunna hoppa direkt på steg 2. Anmälan? Tid och plats? Dollars?

Får för övrigt passa på och hylla Cheffs butik. Kaffemaskinen var en dröm som gick i uppfyllelse när den öppnade, och jag kan bara konstatera att den blir bättre och bättre. Ett besök är ett måste för varenda kaffeälskare i Göteborg med omnejd! Om budgeten tillåter det "vill-ha"-begär som riskerar att utlösas...
 

Cheffalo

Hedersmedlem
Anmäl till mig på daniel(a)kaffemaskinen.se eller ring mig på 031-249650
Fredagen den 10e nov kl 18.30 i butiken. 500:-
jb leder, jag och Christian assisterar. Än så länge ganska få anmälda så det finns risk att det blir ganska mycket personlig handledning 8)
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,671
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp