Stockholm Cafe Brasco. Korsningen folkungagatan/renstiernasgatan

von Thor

Kaffevision
gick förbi där hemåt efter en kväll på sodra bar och har härmed bokat in för mig själv en frukost där imorrn. Återkommer med diverse kommentarer och så vidare....
 

von Thor

Kaffevision
Imorrn blev några dagar men nu har jag varit där. Tog en latte så nån petig espresso redogörelse kan jag nog inte ge, men jag noterade en underlig sak. Damen satte in PF och tryckte på en knapp, gick sedan för att skumma mjölk. Där stod jag och väntade på kaffet att börja rinna men man fick vänta väldigt länge, Ca 15 sekunder från knapptryckning till att det börjar rinna, och när det väl började rinna så forsade det ut på 10 sek. Den blev lite blond men med respektabel crema. Maskinen är en ECM Veneziano. Det enda jag kan komma på är att den knappen har nån slags inbyggd förfuktning, om det nu finns på dessa maskiner, vad vet jag. Vad jag vet är att rotationspumpar brukar göra att kaffet kommer mycket fortare efter start än vad vibrationspumpar kan göra. Undra om man vågar fråga den snygga, hårt sminkade och trevliga damen? känner jag mig själv rätt så tror jag inte det... Jo, dricker inte så mycket latte men det ingick i frukosten och den smakade helt OK, med krämigt skum.
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,673
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp