Stockholm Skivor till kaffet i Sumpan – dagens nähä-upplevelse

mårris

Well-known member
Var på utflykt i mina gamla hemtrakter i Sundbyberg idag, och såg att favoritskivbutiken hade skaffat "café i ett hörn", och i skyltfönstret hade dom Johan & Nyströmbönor som dom skröt lite med. "Kalas", tänkte jag och gick in för att ta en espresso för en tia.

Men portafiltren satt inte i maskinen utan låg på dropp-brickan och personalen stod och snackade med varandra. Inte en chans att dom ens får en chans. Stockholms förorter suger. Nu är det bevisat igen.
 

Skivcentrum

New member
Hej mårris! synd att du inte gav espresson en chans då..
Kan upplysa dig om att portafiltrerna sitter på plats och espresson är utsökt.
Välkommen in och njut av både musiken och kaffet! :D
 

von Thor

Kaffevision
Tycker inte det finns nån mening att ge den en chans om filtret inte sitter i. I sökandet efter bra kaffebarer måste man ha vissa krav, att filtret sitter i är det allra lägsta!
 

lupoo

Well-known member
Skivcentrum sa:
Hej mårris! synd att du inte gav espresson en chans då..
Kan upplysa dig om att portafiltrerna sitter på plats och espresson är utsökt.
Välkommen in och njut av både musiken och kaffet! :D

Dagen fråga

"Skivcentrum" är:

__ Kund
__ Ansälld
__ Ägare

;)
Det var i alla fall rätt så snabb respons, mårris var där i Juli :shock:
 

jb

Well-known member
lupoo sa:
;)
Det var i alla fall rätt så snabb respons, mårris var där i Juli :shock:

Det skulle ju möjligen(!?!) kunna vara så att han inte kännt till detta forum tidigare :lol: 8)

Konstigt nog är ju inte hela världen här... ;)
 

xenos

New member
Jag har fått art på min latte varje gång jag varit där, varje lunch då.
I somras var dem ju inte ens klara med cafét..
Nöjd kund här :)
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Skivcentrum sa:
Vi försöker i allafall inte dölja oss bakom någon falsk profil.

Vad bra. Synd att någon reggade sig 2 minuter före ditt inlägg och skrev som sitt första (och hittils enda) inlägg hur nöjd han var med skivbutikens kaffe. Tar bort lite av trovärdigheten...

Men vi hoppas såklart att det verkligen var en nöjd kund, och att både han och du fortsätter att posta här. :)
 

lupoo

Well-known member
Mr Isomac sa:
Skivcentrum sa:
Vi försöker i allafall inte dölja oss bakom någon falsk profil.

Vad bra. Synd att någon reggade sig 2 minuter före ditt inlägg och skrev som sitt första (och hittils enda) inlägg hur nöjd han var med skivbutikens kaffe. Tar lite bort trovärdigheten...

Men vi hoppas såklart att det verkligen var en nöjd kund, och att både han och du fortsätter att posta här. :)

Skarpt dektektivarbete Mr Isomac. 8)
Konspirationsteori eller ett rent sammnträffande :shock: ;)
 

wesaft

Well-known member
kolla ip i loggen Molarin, spännannde :)
JAg tror det var en nöjd kund, man får ha det som utgångspunkt.
Jag är så paranoid i övrigt så ;)
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Jag tror att det var en hemlig agent som precis avslöjade sin täckmantel!

De tänkte avsätta regeringen med en revolt och ta statsmakten med hjälp av pods och hårt skummad mjölk i kannorna. En statskupp med folkligt stöd, eftersom de lovar fulla avdrag till alla inköp av kaffemaskiner upp till ett värde av 100.000:- SEK per halvår.

Det är en dyr hobby. ;)
 

Skivcentrum

New member
Detta är ju ganska underhållande...vi måste göra lite kaffe nu :D
Ni är alla välkomna förbi och testa vårat kaffe...först som uppger riktigtkaffe.se får en valfri kaffe dryck gratis..
Gå gärna in på våran hemsida också...snart har våran webshop öppnat!
www.skivcentrum.se

Ha en härlig dag
 

von Thor

Kaffevision
"man är inte bättre än sin sista espresso" tror det var stenis som sa det. Man får väl ge skivcentrum en chans, Juli var ju trots allt ett tag sedan. En gratis enkel kan ju vara värd en resa till sumpan :)
 

mårris

Well-known member
jag är minsann inte långsint! och som fd sumpanbo ger jag självklart stället en ny chans inom kort - jag ska ge mig till känna...på ett sätt eller annat...kanske....eller inte...

vi kanske ska var lika hemliga som dom på micheline-guiden - och starta en egen "le guide beige".
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,668
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp