Dyra respektive billiga kaffeställen

Lars

Well-known member
När det gäller vad man får betala för en kopp kaffe så konstaterar man snabbt att dyra ställen inte serverar bättre kaffe än billiga, snarare tvärtom.

Vad brukar ni få betala för en enkel espresso? För en cappuccino?

Förra veckan var jag i Uppsala och kunde konstatera att många ställen tog runt 20 kr för en enkel espresso (tror att 23 var toppnoteringen). I Malmö tar de bästa ställena mellan 10 och 12 kronor för en enkel. Sosta i Stockholm tar 10 kronor för en enkel och 19 kr för en dubbel.
 

treefinger

Well-known member
Ja, det är verkligen vederstyggligt. Nästan så att ju dyrare ju sämre, de riktigt billiga är de som gör bra grejjer.
 

Molarin

Well-known member
Lars sa:
När det gäller vad man får betala för en kopp kaffe så konstaterar man snabbt att dyra ställen inte serverar bättre kaffe än billiga, snarare tvärtom.

Tvärtom är det nog, ja. i regel.

Kostar det 10-17 kr så brukar det vara bra kaffe. I malmö ingår ju dessutom ett glas vatten med is, något som inte hör till det normala i övriga landet.

28 kr har jag betalt för en enkel en gång. Odrickbart.
 

von Thor

Kaffevision
Alfons på Scheelegatan tar 18/22. Känns som att de kvalificerar sig till det dyrare segmentet och faktiskt kan jag inte vara nöjd med min senaste enkel därifrån. Det verkar stämma, dyrare=dåligt.
 

wesaft

Well-known member
Vi får försöka använda vår konsumentmakt, jag försöker stötta de ställen som tar en tia, tycker inte en enkel ska kosta mer än så.
Kaffeinflation måste undvikas!
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,469
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp