Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 9 till 16 av 28

Ämne: Forza!

Framme i Firenze, loggade in, höll jag på att säga (är lite trött), checkade in och gick till närmsta bar. Då vi bodde riktigt centralt, precis bredvid S. Lorenzo, var denna bar helt nära Domen. Då det var en liten bakgata fick man två espresso, en flaska vatten och en panini för en tredjedel av priset jämfört med gatan bredvid Domen.

En sån här kopp köpte jag för ett par euro, fast grönt tryck.

Hittade inget Mauro nånstanns, antar att vi var för långt norröver. Det närmsta jag kom var denna fruktaffär i Firenze, Mauro Frutta:

Här är den ursprunglige Giotto. Florentinsk 1400-talskonstnär. En hejare på fresker!

Limoncello........ I Lucca. Självklart finns sånt hemma här nu, i kylen. :dreglar bara lite:

[börjar jag glida ifrån kaffet nu....]

Cheff, jag kan bara säga: stabilt! Pressen på oss andra att komma upp med liknande resereportage är enorm. Standarden är satt. Ha en fortsatt trevlig resa. Jag har fått lite inside information att du åter är på jobbet i augusti. (Hade vägarna förbi "maskinen" i stockholm idag nämligen... 8) Jag och Amelie ska komma upp och hälsa på dig inom en snar framtid.

Av naturliga orsaker var det mycket Passalacqua på barerna runt Neapelbukten (där vi avslutade resan) och jag hade aldrig något att klaga över.

Dessvärre hade jag såna koppar sedan innan så det blev inga fler. Dock ett kilo Mehari från en Passalacquabutik i Neapel. Hade brått att hinna med tåget så valde Mehari eftersom jag mindes det som gott och var i lagom prisklass för min hårt ansatta reskassa...

Ah, så trevligt, Stenis! Ser jag fram emot!
    Jag är dock åter i Sverige nu, sitter här och redigerar bilder och postar mer eller mindre direkt från minneskortet. Ca 300 bilder, men jag ska nog inte posta alla 8)

Sista kafferelaterade bilden. En sista kopp (om man inte räknar med de på flygplatsen) i Milano innan vi åkte hem igår kväll. Tjusig Faema med fet Anfim. Stolt Barista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •