Erfarenheter av Nespresso?

espressMe

New member
Tänkte komplettera min MauroDeLuxLaddade Gaggia Classic med en Nespresso-maskin av bekvämlighetsskäl. Tänkte låta den hjälpa till vid bjudningar och ge mig kaffe på morgonen (extremt morgontrött) Är det någon som aktivt använt en Nespresso-maskin och kan kommentera hur den står sig m.a.p. byggkvalité, skötsel, smak etc.

Tackar på förhand.

/espressMe
 
Jag testade några olika nespresso kapslar på Werner och Werner och jag tyckte det smakade riktigt blaskigt så jag skulle aldrig köpa en sådan maskin, jag är riktigt nöjd med min Gaggia Classic.
 

Joakim C

Well-known member
Jag funderar också på att köpa en liten Nespressomaskin att ha på mitt arbetsbord på jobbet för att komma bort från det hemska kaffet som annars serveras där så jag är också lite intresserad av att höra vad folk har att säga. Om nu Nespressomaskinerna är så horribla, finns det något annat alternativ som är litet, billigt och bekvämt för att få ok java på kontoret.

Jag har fö precis beställt en Rancilio silvia och väntar spänt på dess ankommande.
 

espressMe

New member
Provade själv en shot på Expert häromveckan och tyckte inte alls det smakade dåligt. Klart över genomsnittet av kaffe man kan få. Har dock endast testat en av smakerna. Planen är även här att om den visar sig bra fösöka skaffa en till jobbet.

/espressMe
 

Nickeh

Well-known member
anvande en nespresso maskin pa mitt forra jobb. Vad jag konstaterade da var att den var grymt bekvam, och de "starkare" kapslarna var ratt okej. fragan ar vad det kommer ifran Gaggias sida.
Horde ryckten om ett system liknande nespresso men med en oppen standard pa podsen samt att de skall saljas i butik.

Ursaktar avsaknaden utav Svenska tecken... anvander mitt xbox...
 

johey

Well-known member
Espressme: Berätta gärna mer om den öppna standardhistorian! Den största anledningen till att jag inte vill ha en Nespresso är att ett inköp av den vore att sälja sin själ till tillverkaren.
 

Molarin

Well-known member
Snart öppnar de en Nespresso-shop på Biblioteksgatan i Stockholm. Undrar om endast är showroom eller om man även ska sälja kapslar?
 

Cheffalo

Hedersmedlem
Bör nog finnas kapslar att köpa där.
Hos mina föräldrar finns sedan en tid tillbaka en Nespressomaskin (de är till åren komna och har ej ork att lära sig sköta något, så en Nespresso är perfekt för dem) och det fungerar riktigt bra. De svarta kapslarna gillar de (och jag) bäst. De heter Ristretto och ger en tillräckligt "stark" smak, både för dem och mig. Man kan inte prova en sorts kapslar och tro att alla är samma, de har tolv olika.
 

Nickeh

Well-known member
Roligt med nespresso är att dom har tre specialkapslar varje år.. brukar vara något lite roligare kaffe i dem. Tror dom körde någon som smakade riktigt mycket svartvinbär för något år sedan. Han aldrig smaka den men Daniel Remheden (?) berättade om hur han kunde servera den till folk som absolut hatade smaken av kaffet strö lite socker i koppen och dom älskade det.
 

espressMe

New member
johey sa:
Espressme: Berätta gärna mer om den öppna standardhistorian! Den största anledningen till att jag inte vill ha en Nespresso är att ett inköp av den vore att sälja sin själ till tillverkaren.

Syftar du på ESE? Nespresso har ju sin egen standard så där är du såld... :)

/espressMe
 

Cheffalo

Hedersmedlem
Pods (ESE) och kapslar är svårligen jämförbara.
Många har kapslar, t.ex Lavazza, Nespresso och Caffè Mauro, men de passar bara de specifika maskiner de är ämnade för.
Pods kan, med rätt sorts filterinsats, användas till alla semiautomatiska maskiner.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp