Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 9 till 16 av 21
    Senior Member wesafts avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    LL råsaftcentrifug lät ju mycket spännnade, jag pressar en apelsin varje morgon. lite variation hade varit kul.

Är den lätt att använda och göra rent?
    Pressar den apelsiner bra?

nej nej, jag som ska köpa ny kvarn först

ä, råsaftcentrifug kommer jag aldrig att skaffa. Jag älskar juice, men tyvärr har jag gått och skaffat mig diabetes härom månaden, så jag får inte inmundiga mer än en skvätt juice helst. Innehåller massor med socker, apelsinjuice är en sockerbomb, I tell ya!

Hmmm, har nog ångrat mig lite grann om att skaffa mig en ölapparat... Mest för att jag tycker att den är lite stor och klumpig, och att den kommer att väsnas lite grann, och för att man låser sig fast vid att man måste tömma hela fatet innan det blir gammalt...

Jag tycker ölsorten som erbjuds är rätt god, så det var inget större problem. Förmodligen/förhoppningsvis kommer fler sorter senare.

Ismaskin är ingen dum idé. Ville ha en i dörren på min frys men det FINNS INGA som inte sitter i en tvådelad kyl/frys av modellen "side-by-side". Kasst.

Fanns inga bra inbyggda modeller av ismaskin heller, då är det enorma apparater i storleken av en diskmaskin typ, och det känns lite overkill.

Hade varit perfekt med en frys med vatten och is i en dispenser i dörren. Skit att det inte tillverkas.

Varför jag inte ville ha en side-by-side med kyl och frys undrar ni? För att jag ville ha ett stort kylskåp. http://www.norcool.no/default.aspx?CatID=1224 8)
    Dyrt kaffe är ett billigt nöje.

Citat Ursprungligen postat av Mr Isomac
    Ismaskin är ingen dum idé. Ville ha en i dörren på min frys men det FINNS INGA som inte sitter i en tvådelad kyl/frys av modellen "side-by-side". Kasst.
    Vet att du precis byggt om ditt kök så egentligen borde jag kanske inte berätta detta... Numera finns det en vanlig frys med ismaskin och den kan kompletteras med en kyl som ger kallt eller kolsyrat kallt vatten.
    http://www.hemprodukter.husqvarna.se/aktuellt6.htm

Frysen QT3159FX
    Kylen QR2519 FX

De finns i vitt och rostfritt från Husqvarna och Electrolux.

Polaren handlade en draughtmaster och den är ju jävligt cool. Gillar man lager och dricker mycket öl så är den ju klockren. Det stämmer att det skummar väldigt mycket men det lägger sig rätt fort. Ska man sitta och dricka själv så är ju faten lite stora men är man två så går det rätt fort .

Skulle nog också hellre köpa en philips råsaftscentrifug för mina 1500kr men nästa gång man har över så är ölkranen en bra grej

Citat Ursprungligen postat av [SH
    ]Vet att du precis byggt om ditt kök så egentligen borde jag kanske inte berätta detta... Numera finns det en vanlig frys med ismaskin och den kan kompletteras med en kyl som ger kallt eller kolsyrat kallt vatten.
    Kylen är inget att ha, vi ville ha en stor kyl så den hade inte ändrat på något.

Men frysen... Arrghh!! Det kanske hade varit något? Synd... hade varit kul med en ismaskin, men inte lika snyggt som en integrerad frys.

Hmmm, undrar om vi hade valt frysen med ismaskin? Svårt att säga. Kanske inte i alla fall, eftersom kylen och diskmaskinen är integrerade (med snickerilucka som "döljer" att det är en vitvara). Men det hade varit frestande... 8)

Citat Ursprungligen postat av Dunne
    Polaren handlade en draughtmaster och den är ju jävligt cool. Gillar man lager och dricker mycket öl så är den ju klockren. Det stämmer att det skummar väldigt mycket men det lägger sig rätt fort.
    Hur är det med ljudnivån då? Låter det som en gammal PC, eller mer eller mindre? Störande ljud?

Jag upplevde det inte som om den lät nånting alls där den stod. Bara när kompressorn gick igång. Iofs så var det ju inte så värst tyst där.

Hmmm, intressant... Vi får se hur det blir med ölkranen. Det värsta "ha-begäret" har lagt sig nu.

Nu vill jag ha en motorseglare istället, har redan bokat mig en båtplats, men jag har ingen båt än... :?

Hmmm, hur får man till en duglig cappucino på en båt? Någon sorts gasolspis-espressogrej och en mjölkskummare modell "pumpa-handtaget-upp-och-ner" för att få till mjölken. Mjölken är väl relativt lätt att få till i jämförelse med espresson... :? :cry:

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •