Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 8 av 21

Ölkran hemma, någon som har köpt en Draughtmaster?

Är lite sugen på att införskaffa mig en OBH Nordica Draughtmaster, men är lite tveksam... Den tar ju upp en hel del utrymme, och "låser fast" en på ölbehållare med 5 liter per "flaska".

Som i och för sig håller i 3 veckor, men ändå... En vanlig ölback håller längre. Och ryms i kylskåpet. 8)

Någon här som köpt sig en Draughtmaster?
    Fungerar den felfritt? Läste lite åsikter om att ölen skummade för mycket, och att apparaten låter för mycket... Låter som små nackdelar, men det vore coolt att ha en.

Kika in på http://www.obhnordica.se/ om Ni inte vet vad jag pratar om, den smäller de upp på startsidan så den är ganska lätt att hitta där.
    Dyrt kaffe är ett billigt nöje.

nejnejnejnej...
    allvarligt.

I dagsläget är du begränsad till EN öl. ( en av de läbbigare dessutom )
    Hur mycket bira dricker du? Är det inte bättre att ha en blandad back i kylen istället? Lägg de 1500:- som den kostar på schyssta sommaröl istället.

Förslag:

Jever
    Corona
    Hoegaarden

Fyll på:
    GAGGIA Classic, GAGGIA MDF

Ujujuj...nej att ha en egen kran hemma låter ju bara för mycket och...precis som Jonaz poängterade...en ölsort!?!
    Det är ju för fan kriminellt...man måste kunna ha valmöjligheter. Precis som med kaffe. Det kanske funakr för den som beställer en stor stark på Göteborgskalaset i plastglas typ...nä fy..det verkar inte vara nån hit.
    Fyll på backen i kylen med några av mina favoriter och vidga ölvyerna

Mina sommaröl..

Krusovice (både den ljusa och mörka)
    San Miguel (givetvis)
    Budvar
    Kilkenny (min givna året runt öl..)
    Fuller´s ESB (slurp!)

Bara måste ha en sån här!
    Perfekt att ställa i garderoben i hyllan med hushållsartiklar som man helst inte borde ha köpt.

Har du 1500 spänn över så skulle jag nog hellre rekommendera Julas iskubsmaskin som nu är prissänkt till 1495:-
    Perfekt till caipirinha och andra isade drinkar, kanske till och med en Iskaffe?
    Nespresso är som Oboy. En del blandar det med mjölk för att göra det drickbart. Andra avstår helt.

Citat Ursprungligen postat av Tamper

Har du 1500 spänn över så skulle jag nog hellre rekommendera Julas iskubsmaskin som nu är prissänkt till 1495:-
    Perfekt till caipirinha och andra isade drinkar, kanske till och med en Iskaffe?
    NU börjar det likna ngt!
    Saknar min side-by-side med inbyggd ismaskin enormt & bygga om köket i huset är inte aktuellt för att få plats med en ny kyl...

"Dags att surfa på Jula"

Tja den verkar ju schysst...

Jag hade 1500 spänn över förra månaden och köpte mig en Philips råsaftscentrifug! Nu blir det färsk juice nästan varje dag...bara att köra i hela äpplen, morötter, jordgubbar, melon, u name it.
    Ut kommer helt grym juice...ska ta o testa att göra tomatjuice till en bloody mary också tänkte jag...

Helt klart värt varenda öre. Brämhults släng er i väggen säger jag.
    Favoritjuicer just nu, apelsin+passionsfrukt och äpple+kiwi och vattenmelon+jordgubbar.

På med spenderbrallorna pöjkar!

Nästa steg är väl färdigbryggd espresso på femlitersdunkar som värms upp i tappen...

Ärligt talat så hade jag nog köpt en maskin om utbudet varit större (vilket kräver ett öppet format på "dunkarna"). Dock en utopi att få önskvärd öl såsom god svensk öl ( t.ex. Bödeln från Hantverksbryggeriet, Bedarö bitter från Nynäshamns Ångbryggeri eller Bärnsten från Jämtlands Bryggeri) eller riktig amerikansk öl. Ovan nämnda svenska öl har ju inte ens volym nog att komma in på systemets hyllor i små små små 33cl flaskor.

/espressMe

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •