Stockholm Coco vaja, Norrtullsgatan 51

mag

Well-known member
Har inte Ilias ett litet projekt ute på Magasin 3 också- kanske var han där? Åtminstone enl Mr Haugaard.
 

Bjarne

Well-known member
Stämmer. Vet inte om det haft sin stora premiär, men han kommer att lägga en hel del tid där.

Han har utmärkta anställda som sköter kaffet medan han är borta dock - samma goda smak och finess på kaffet och servicen :)
 

andcar

Well-known member
Den som kommer att jobba som barista är Tove, som tidigare jobbade med Costas på News. Så hantverket bakom maskinen kommer att vara bra, riktigt bra. Kanske inte i samma nivå som greken själv men Umeå blev av med sin näst bästa barista i samband med att Tove flyttade ner.
 

Bjarne

Well-known member
Jag har inte sett Tove på Coco Vaja ännu, men det ska bli spännande att inmundiga en kopp av hennes hantverk :)

Har också tipsat Ilias om en lösning till webben för uppdatering av öppettider etc. Osäkert när/hur det blir av, men kan hjälpa oss kaffesugna att veta när hålet i väggen är öppet :D
 

treefinger

Well-known member
Va snällt av dig. Funderar nämligen på att dra dit en sväng till helgen. Vore skoj att testa kaffet på detta mytomspunna ställe :)
 

Bjarne

Well-known member
Spciellt med mjölk tycker jag kaffet sticker ut från allt annat jag provat :) men även espresson är god, även om jag är mer mjölkmänniska ;)

Återkommer...
 

Bjarne

Well-known member
Ilias kommer INTE att ha öppet på Coco Vaja i helgen. Han har fullt upp med Magasin 3 och sa att ni gärna får hälsa på där istället. Han har inte fått snurr på alla personal som krävs för att båda ställena ska rulla och söker folk.

Han sa också att det är ett annat kaffe som han och David Haugard tagit fram för Magasin 3. Nå't Rwanda... tyckte jag han sa.

Det är öppet mellan 12 och 17, men bästa tiderna är innan 13 och efter 15-tiden.

Magasin 3 kommer du till med blå buss nummer 1, och hållplatsen är ändhållplatsen i Frihamnen. Kolla exakta tider på www.sl.se.

Senare i höst hoppas han ha personal igång så Coco Vaja kan vara öppet på helgerna. :)
 

alexanderruas

Well-known member
var på Coco Vaja nu på fredag eftermiddagen. hamnade mitt i rusningen för alla som skulle hinna fylla på med kvalitetskaffe innan helgen. jag var där med döttrarna och det var ett par andra pappor där också. (mest pappor som är ute på kaffebarer.... var är alla mammor?)

superställe! ägaren bakom disken var skicklig som attan, serverade en superb enkel, en mycket fin dubbel ristretto och sedan gjorde han en specialar-svag cappucino åt barnen så de fick njuta av hans underbart lena skummade mjölk.
rent och snyggt ställe. det stod en övergiven Mini Mazzer Electronic model B på disken.... har den inget hem längre?
noterade att han torkade rent före och efter varje shot som drogs och även ång-röret efter varje skumning! mkt uppskattat!

det verkade som om Haugard är är "hovleverantör" då jag mest såg hans påsar med kaffe. såg att det stod på tavlan bakom disken att det var Haugards Shiraz espresso blandning som användes idag.
hann inte fråga men jag undrar om Haugard är en 100% arabica kille. men det kanske ska diskuteras på annat ställe!

summa summarum: jag ser fram mot att återvända och testa mer och fråga massor!

a
 

Bjarne

Well-known member
Det hänger på att Ilias också kör café-delen på Magasin 3 i Frihamnen. Dessutom har han cateringverksamhet, och är ju människa och blir sjuk ibland. De är inte tillräckligt många anställda för smidiga byten, men jag hoppas :)

Har erbjudit honom en lösning för att ändra öppettider via mobilen, men det har stannat vid ett förslag. Kanske kommer under våren om han får lite tid över. Ge inte upp på honom, oftast är det öppet (läs vardagar) men kanske inte alltid på helgerna.
 

Forumstatistik

Trådar
14,663
Inlägg
155,693
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp