Stockholm Coco vaja, Norrtullsgatan 51

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Jag tycker det är charmigt. Varför måste allt vara så exakt i Sverige?

För att det skulle vara förbaskat irriterande om man vill åka dit för att fika och det spontant visar sig att... det är stängt. Jag minns en forumherre som hade åkt flera mil enkel väg för att få sig en espresso (det är sant!) och platsen ifråga råkade vara spontant stängd vid det tillfället. Jag skulle då inte tycka att det var det minsta charmigt...

OBS! Jag har ingen aning om historien med fleramilsåkaren var till just Coco vaja, jag tog det bara som ett exempel på att det är viktigt att det finns öppettider man kan lita på.
 

NiklasM

Well-known member
Jag tycker det är charmigt. Varför måste allt vara så exakt i Sverige?

Exakt? Hmm, ja det kan man ju kalla det.
Men om man är fikasugen, går åt "fel" håll (om man ska mot innerstan) för att "värna om närområdet" och det är stängt. 5-6 gånger i rad, ja då tröttnar jag.
Så nu går jag åt "rätt" håll och fikar på Nero, Non Solo eller det nyöppnade vid Hard Rock.

Fast sure, det är ju bättre att det inte finns ngra tider alls än som för en tid sedan då tiderna på dörren inte stämde.

Jag tycker det är respektlöst, men jag är känslig...
 
Håller med, killen har gudomligt kaffe och riktigt bra utrustning. Men man vet ju inte när det är öppet. Undrar hur många kunder han missat på att inte ha öppettider och hålla dem sen. Man kommer ju inte tillbaka. jag skulle gått dit ett tiotal gånger om jag kunde varit säker men det blir non solo i stället tills den trevlige pricken skärpt till sig.
 

treefinger

Well-known member
jag skulle äntligen dit idag, men då var det stängt trots att det stod öppet till 16 på hemsidan. Jag var där kring 13. Surt.
 

Henrik

Administrator
Forumpersonal
Ja, hemsidan är som du märkte inte speciellt uppdaterad. De har haft stängt på Söndagar ganska länge vad jag minns. Men på http://kaffenjutning.blogspot.com/ finns det rätt tid och info om annat skoj.

Fantastiskt gott kaffe, som vanligt! Prova gärna en kopp bryggkaffe!
 

treefinger

Well-known member
kanske är idé att stänga ner hemsidan, om de ändå bara uppdaterar bloggen. Som besökare blir man inte direkt mer taggad av att besöka stället, speciellt som det ligger ganska off.

Om jag orkar ta mig dit ska jag definitivt testa bryggkaffet.
 

Bjarne

Well-known member
Caféet och Magasin 3 drar för mycket energi och därför har inte hemsidan blivit uppdaterad. Tror inte det varit helgöppet senaste halvåret, men jag ska påminna Ilias igen. Fel info är lite badwill. Annars om du är där vardagar missar du honom sällan :)
 

Gholam

Well-known member
Jag var där imorse och det blev både en dubbelespresso och en cappucino med tillhörande macka förstås. Det smakade fantastiskt gott och så olik allt annat man har lärt sig att kalla för espresso/kaffe. Det var flera magnituder krämigare, fruktigare och på samma gång mildare än vad jag är van vid. Det vidgade definitivt mina vyer. Däremot kunde smörgåsen ha varit lite vassare. Jag har nog sagt det förr; det man har till kaffet är minst lika viktigt som själva kaffet. Åtminstone för mig :)
Det var även väldigt gemytligt; han kände alla sina kunder och var först kanske något förvånad att se oss där :) men var social och skapade kontakt. Osvenskt men/och uppfriskande!
Har de sitt eget kaffe? De hade det i stora genomskinliga påsar med sitt eget loggo på. Jag får väl fråga det imorgon.
 

Bjarne

Well-known member
Jag var där imorse och det blev både en dubbelespresso och en cappucino med tillhörande macka förstås.
Samma här, fast bara en espresso + resten ;)
Har de sitt eget kaffe? De hade det i stora genomskinliga påsar med sitt eget loggo på. Jag får väl fråga det imorgon.
Ja, det är framtaget av David Haugaard för Coco Vaja. Ändrar karaktär och blandning då och då, men det ska vara deras "egna blend" som det så fint heter :)
 

Bjarne

Well-known member
Den har förvisso stått på Cocovaja några veckor, men då som "utlånad". Skönt att den fått korrekt adressändring. :) Som du säger Henrik. Rätt ställe att hamna på!
 

Fabian

Well-known member
Kul med nomineringen! Hästlängder bättre kaffe än de andra nominerade, men det väger väl tyvärr inte så tungt hos jusryn
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,471
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp