Malmö Vilka ställen i Malmö får man inte missa?

Molarin

Well-known member
Finns det några Malmöiter kvar i stan eller har alla dragit till mer attraktiva platser under sommaren? ;)

På fredag anländer jag staden. Beräknad ankomst 16-17 nångång. Tänkte börja med en kopp på Nesta så att man har en referenskopp att jämföra med.

Men sedan då? Vilka ställen kommer jag ångra att jag inte besökte?
 

bobby orlando

Active member
Lilla Kafferosteriet, Baltzarsgatan
Solde, Regementsgatan
Bar Italia, Västra hamnen
Kaffebaren på Möllevångstorget

I den ordningen, tycker jag :)
 

rainman

Active member
Nesta i all ära, kaffet var kalas, men atmosfären. Fick bara inte nån jättekänsla för att jag ville sitta där och fika direkt. Bara min personliga åsikt. Men Solde toppar min lista!
 

Lars

Well-known member
Det kan inte bli mycket bättre än Solde.

Det kan vara värt att besöka Bruno också. Inte ett lika säkert kort som de ställen som redan nämnts, men det kan vara riktigt bra ibland. De kör med Moak.
 

Lars

Well-known member
Ooops! Glömde bort Te- och Kaffehuset på Fersens väg. Det måste du naturligtvis också besöka.
 

Pat Cilio

www.sensetrade.se
rainman sa:
Nesta i all ära, kaffet var kalas, men atmosfären. Fick bara inte nån jättekänsla för att jag ville sitta där och fika direkt. Bara min personliga åsikt. Men Solde toppar min lista!

Instämmer... besökte Nesta på en lunch och det vara bara för mycket högtryck.

Men Soldes 8)
 

rainman

Active member
Pat Cilio sa:
rainman sa:
Nesta i all ära, kaffet var kalas, men atmosfären. Fick bara inte nån jättekänsla för att jag ville sitta där och fika direkt. Bara min personliga åsikt. Men Solde toppar min lista!

Instämmer... besökte Nesta på en lunch och det vara bara för mycket högtryck.

Men Soldes 8)

Solde har ju igentligen inte nån fik-karaktär, det är ju en kaffebar. Det är just det jag gillar med det, får iofs erkänna att jag satt och fikade där en längre stund när jag var där, men det var mest pga de trevliga personerna bakom disken!
 

Lars

Well-known member
Molarin sa:
På fredag anländer jag staden. Beräknad ankomst 16-17 nångång. Tänkte börja med en kopp på Nesta så att man har en referenskopp att jämföra med.

Hur har du tänkt dig resten av helgen? Är det kaffe som gäller på lördagen också? Det skulle vara kul att mötas upp någonstans för en kopp och lite kaffesnack.
 

Molarin

Well-known member
Har inte tänkt så mycket. Men vi ska väl kolla in stan, gå på loppisar, fota bron ;) , dricka kaffe och insupa atmosfär...

Tänkte försöka ha så få tider som möjligt att hålla men ser du en Fiat med RiktigtKaffe-dekal i bakrutan så är jag i närheten. ;)
 

jope

Well-known member
Jag var själv på besök i två dagar denna vecka. Efter jobbet var det inte mycket tid kvar men jag han med Nesta, Solde samt Te- och kaffehuset.

På Nesta var jag mycket kort tid – en snabb enkel, mycket trevlig personal, en sån där som men känner har det genuina intresset och brinner för det han gör …Stengren eller något liknande ;)

Solde – Killarna är ju från Jönköping :D så det är klart att man måste dit – (MEN GRABBAR - FLYTTA TILLBAKA SNART!!!!) Proffsigt, trevligt, lättsamt – perfekt – man bara VILL hänga där och dricka RiktigtKaffe.

Te- och Kaffehuset – Nyöppnat i dessa lokaler. Nu börjar jag bli lite misstänksam, tredje stället och lika förbaskat trevlig, kunnig och proffsig personal…gillar Malmö mer och mer.
Här säljs lite av varje kring te/kaffe, mitt intryck är att han är mån om kvalité men inte nödvändigtvis märkesvaror. Jag köpte lite koppar till bra priser och lite J&N 5 Estate.
Gatan mitt emot, ca50m in på gatan, loppis, i hörnet är det någon variant av loppis på gamla design prylar).

Dagen efter – Jönköpings Espresso Bar….SUCK!!! Det gick inte att dricka upp min …ja va det nu va i koppen…inte var det den Machiato jag beställde i vart fall. Längtar tillbaka


Tack för hjälpen stenqvist, för en bra start i mitt korta men intensiva ”Skaffa en bra espresso i Malmö” tripp.
 

Lars

Well-known member
Dan (Steqvist) informerade mig om att du hade varit på besök. Kul att du hamnade på rätt ställen. Visst är Malmö en trevlig kaffestad!
 

Molarin

Well-known member
jope sa:
:roll:
--- var nog lite yr...meddelandet tas bort...

Det kan vara så att det finns en liten rättstavningsängel på forumet, ja... Anna heter hon. ;)

Nu sitter jag på ett hotellrum vid stortorget i Malmö. Var på Nesta tidigare och drack lite kaffe och snackade med Danne som stod bakom zoccon och svettades... 26°c är det nu. Sanslöst.

Middag på en grekisk restaurang som låg antingen på möllan eller nånstans i krokarna... Samma gata som Sorl var det iallafall. På Baltzargatan doftade det kaffe, måste dit i morgon. Men först ska vi försöka sova litegrann.
 

Stenqvist

www.danstenqvist.com
Hola! Vad kul att ni kikade förbi Nesta! Det är alltid kul att få ett ansikte på alla som postar här på forumet. Nu ska jag ta två veckors semester och sedan är jag tillbaka bakom spakarna igen..
 

Molarin

Well-known member
Funderar på att åka till Malmö och Köpenhamn i påsk. Verkar det vara en bra idé eller har alla trevliga barer stängt? Man vill ju inte hamna på Ikeas Café...
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp