Malmö Vilka ställen i Malmö får man inte missa?

C

cj53x11

Guest
Då får du inte missa Pâtisserie S:t Gertrud. Kalas espresso tillsammans med en ypperligt bakad Eclair i trevlig miljö är inget man blir ledsen av :)

Huh! Visste inte att dom serverade dugligt kaffe där! Jag går förbi nästan varje dag, så jag får väl göra ett snabbt depåstopp nu i veckan! Måste prova det där nya ekologiska stället också, verkar ju helt ok...
 

Tallinn

Well-known member
På Barista har de en Swift såg jag, imponerande maskin men det känns som om den tar ifrån baristan en väsentlig del av jobbet?

Nån som varit där och har en erfarenhet eller åsikt?
 

Satyricon

Well-known member
Jag var där (Barista) på öppningsdagen. Miljön känns strömlinjeformat ”stockholmsk”. Till intet förpliktigande skvalmusik, hipp inredning och söta bakverk både på disken och i salongen (mest tonårsbrudar).

Jag tog en caffè latte, kändes duglig, men jag hade bort beställa en espresso för att kunna fälla ett säkrare omdöme.

Man blir misstänksam när ett ställe lägger ner så jävla mycket på den yttre formen; kvällen före öppningen för pöbeln hade man nån sorts ”vernissage” för kändisar med röd matta och utkastare.

Nä, tacka vet jag Solde, Møllans kaffebar, eller varför inte mitt eget kök.
 

PerraP

Active member
Huh! Visste inte att dom serverade dugligt kaffe där! Jag går förbi nästan varje dag, så jag får väl göra ett snabbt depåstopp nu i veckan! Måste prova det där nya ekologiska stället också, verkar ju helt ok...

Då har du verkligen missat nåt. Mitt favoritställe i Malmö.
Glöm inte att testa deras bakverk också. David är en pâtissier i topklass :)
 

Taz_1999

Member
Mina Malmö-favoriter är numera:

Kaffebaren på Väster på Engelbrektsgatan.

Bruno Kaffebar på Rönngatan 2A (mitt emot ligger en glassbar som absolut inte heller får missas) och Bruno kör dessutom med den ovanliga sorten Moak jag i alla fall inte sett någon annanstans. Köpte lite att ta med mig hem tom. :)

Nesta på Södergatan 22.

På min lista - "Inget att hänga i julgranen" finns Barista (Fair Trade Coffe på S Förstadsgatan 24), Espresso House och Waynes Coffe.

Något bättre än dessa är cafe Siesta (som har en väldans snygg Brasilia Excelsior-maskin) på Hjorttackegatan 1 på Gamla Väster. Men Cafe Siesta har andra fördelar som tex oerhört god mat och oerhört trevlig personal och trevlig klientel.
 

doppio

Well-known member
Vilken tid öppnar dessa ställen, nån som har koll?
Ska över till Köpenhamn i helgen och funderar på att kanske stanna till i Malmö en stund under dagen.

Trafiken går på så idiotiskt konstiga tider så man börjar få lite panik nu.
 

Cap

New member
Var i förra veckan inne på ett ställe som heter S.t Gertrud - ligger på Östergatan (över gatan från Caroli City). Fick en riktigt bra expresso.
 

Forumstatistik

Trådar
14,663
Inlägg
155,691
Medlemmar
19,362
Senaste medlemmen
henrik_moderator
Topp