The Lounge, Falkenberg

M

Medlem14302

Guest
The lounge bygger nytt!!!! 28 Mars slås portarna upp till det nya The lounge. Någon som begär en hur man bygger ett kafé dagbok? Någon som är nyfiken på den custom-lackade-endast-en-sådan-färg-hittils, 3 grupps, special-aldrig-tidigare-moddade maskinen som står inne i omklädningsrummet och som skall ersätta Brasilia Exelsiorn på det nya stället? På vad som skall finnas i de 7 kvarnarna? =)
 

treefinger

Well-known member
The lounge bygger nytt!!!! 28 Mars slås portarna upp till det nya The lounge. Någon som begär en hur man bygger ett kafé dagbok? Någon som är nyfiken på den custom-lackade-endast-en-sådan-färg-hittils, 3 grupps, special-aldrig-tidigare-moddade maskinen som står inne i omklädningsrummet och som skall ersätta Brasilia Exelsiorn på det nya stället? På vad som skall finnas i de 7 kvarnarna? =)

Fasen, du har inte funderat på att flytta till Uppsala, eller Stockholm? :)
 
M

Medlem14302

Guest
Den nya maskinen är en:

La Marzocco FB/80
3-grupper
EE - (Semi-Automatic)

Fullutrustad med bla. Extra starka uppvärmningselement

Custom lackad i aldrig tidigare färg: Pärlemovit metalic med elva lagers skimmereffekt.

Specialinstalerad belysning med briliantvitt sken (xenon liknande)

Handgjord Customdesignad spillbricka med speciella funktioner mm mm

Bilder kommer inom kort på det nya stället samt maskinen och den nya kvarnparken!!

Kommer även nya datum på kaffeskolor, koppningar mm!
 

lupoo

Well-known member
DC var är bilderna??? Vi vill nu se denna FB/80 i sin fulla glans (gärna i kvällsmiljö med sin belysning;) ).
Pleeease!!!
 
M

Medlem14302

Guest
=) Kommer!!! Jag lovar! Allt börjar lugna ner sig så snart skall det publiceras.
Koppa.se kommer att fyllas med info det med. Skall avsluta min tävlingsdagbok så att världen får skåda denna underbara tävling från en tävlandes ögon.
 

Asprilla

Well-known member
bra påskhelg på the lounge.

får passa på att tacka DC för massor av kaffe. stack ut gjorde espresson på DCs egen blandning. och cappuccinon på Brasilien Yellow Bourbon var en av de bästa någonsin cappu jag smakat.

maskinen såg för övrigt väldigt stilig ut.
 

lupoo

Well-known member
Allright!! Ser fram mot detta.
Har faktiskt gått och väntat på tävlingsdagboken, blev dessutom ännu mera sugen på att prova tävlingskaffet när "Stenis" skriver att det smakar jordgubbe :huh: . Förväntningarna skruvades upp ännu ett hack :).
 

Matte_L

Active member
Jag testade The lounge i lördags på vägen mellan Götet och Halmstad. Besöket blev väl inte riktigt vad jag hade hoppats på.

Bli nu inte allt för arga på mig, men jag måste få säga vad jag tycker.

Det nya stället känns allt för mycket "vanlig" kafeservering för min smak. Mysigheten infann sig inte alls. Jag hade bara med mig bilden av The Lounge från deras hemsida.

Sedan till det viktigaste, kaffet. Utan att ge mitt kaffeintresse till känna så beställde jag en latte till maten. På The lounge förväntar jag mig ett kraftigt kaffe som passar till mjölk och med ett bra försök till latteart. Tyvärr fanns inget av detta i den dryck som serverades.
Tyvärr var kön till kassan ca 20 minuter så det blev ingen kaffe efter maten.
Jag kan verkligen rekommendera deras gulashsoppa, otroligt god och välkryddad.

Jag förstår att det var stressigt (hela Falkenberg var nog inne i stan), men medan jag stod i kön och väntade på att få beställa tillverkades 6 st olika kaffedrycker. Jag väntade i ca 25 minuter. Döm själva vad man kan förvänta sig för nivå på den dryck som serveras.
Nu var det inte DC som stod vid spakarna, men jag antog nog att hela gänget skulle prestera.

Mina förväntningar var nog väldigt höga, efter ha sett DC in-action i Göteborg och läst hans inlägg samt dagbok.

Jag hoppas att ni inte undviker The Lounge grundat på min åsikt. Åk dit och bilda er egen. Jag skall definitivt ge dem fler chanser, kanske inte en lördag kl 12.

Så, nu kan ni börja att hänga mig.
/Mattias
 
M

Medlem14302

Guest
Lugn Compadre, ingen skall hänga dig!
Det är därför riktigtkaffe finns! För att säga vad man tycker och känner.

Första Lördagen i den nyöppnade Gallerian. Alla vill in. Alla vill ha. Alla är där.
Frustrationer över att allt i arbetsomgivningen är nytt. Var ligger glasen? Var ligger knivarna? Vem har gömt mintchokladen? Var är DC? Gamla rutiner funkar inte i den nya lokalen.....

Så därför hoppas jag på att soppan gör att du kommer tillbaka så vi kan fullända din upplevelse vid nästa besök.
 

Forumstatistik

Trådar
14,663
Inlägg
155,691
Medlemmar
19,362
Senaste medlemmen
henrik_moderator
Topp