The Lounge, Falkenberg

Lars

Well-known member
Har inte testat detta ställe, men det verkar helt klart ha potential att döma av deras hemsida. Som vanligt gäller det förmodligen att ha tur med vem som står bakom spakarna just den dagen...
 

Cheffalo

Hedersmedlem
Ionia, Mauro, Arcaffè och J&N.
Har sett att han kan göra art, så det är nog inte helt bortkastat att prova 8)
 
M

Medlem14302

Guest
oj vad glada de hade blivit på The Lounge om de fick besök under Espressosafarin!!
 

Molarin

Well-known member
DC sa:
oj vad glada de hade blivit på The Lounge om de fick besök under Espressosafarin!!

Tyvärr blev vi tvugna att sitta på MAS akut fram till kl 16 på söndagen så tiden blev allt för knapp. (Linda svimmade två gånger i hotellets frukostmatsal, inte roligt).

Men Arabusta i Värnamo och The Lounge i Falkenberg står högst på "vill besöka-listan"!
 

Asprilla

Well-known member
eftersom jag sommarbor i falkenberg har jag varit på the lounge ett antal gånger. graden av min belåtenhet har väl varit varierande när jag lämnat stället. har iofs bara druckit latte där, samt smuttat lite på en espresso. väldigt beroende av vem som jobbar, men har aldrig fått en dålig latte, den har alltid varit bra.

vissa delar runt omkring ger dock ett lite pretentiöst (möjligen väldigt ambitiöst) intryck och vid tidigare tillfällen har servicen av bord där gäster lämnat varit bristfällig, det är dock ett problem jag inte upplevt denna sommaren utan precis när stället öppnade. så det är något de fått rätsida på nu.

har frågat mig för lite om deras kaffeskola, den uppgift jag fick var att där är 400 st anmälda. och det låter imponerande med tanke på falkenbergs ringa storlek. ska själv försöka boka in mig nån kväll.

jag kan i vilket fall rekommendera alla nyfikna att titta in på the lounge om ni har vägarna förbi fbg.
 
M

Medlem14302

Guest
Man får tacka för rekomendationen. men varför nämna något som hänt för ett år sedan men inte nu. Informationen om att det skulle vara ca 400 personer i kö till kaffeskolan fick du av mig. Och tro mig min vän, det kommer att bli ännu fler när det pratas om att kommunen funderar på att erbjuda kaffeskola till alla kommunanställda i Hallands kommun som en trivsel kvälls aktivitet... Sedan får du inte glömma att även Halmstad, Varbergs, Ullared mm bor kanske vill komma de med? Kanske är 200 personer av 400 anmälda, företag som skrivit upp sig och sina anställda för att kombinera kaffeskola med mat och trivsel? Att kvalitén varrierar är känt likt många andra barer. Jag är nöjd med att du aldrig fått en dålig Latte för kvaliten kan variera men får inte variera mellan dålig och rå bra. Synd att du inte dricker espresso och gjorde en bedömning på varierande kvalité där.
 

Asprilla

Well-known member
mitt första intryck av the lounge var att det var dåligt skött. ett första intryck hänger med en del, kanske därför jag nämnde det. men the lounge idag är mycket bra.

jag tror nog inte ens att jag nämnde espresson i min mening om kvalitet, utan bara latte. det var iaf bara latten jag syftade på.

min mening var dock att sätta ett gott betyg på the lounge och jag tycker inte det är fel att skriva att det varit lite variation, även om det alltid varit bra kaffe. i ett kaffeforum är det kanske det viktigaste.
 
M

Medlem14302

Guest
Låter som att vi ska återanställa förra sommarens kvällsanställda för att sedan kunna sparka dom.... :evil:

Är glad för att du märker skillnad och för rekomendationerna!
 

Asprilla

Well-known member
klar skillnad. jag vill gärna poängtera det, att jag i dagsläget inte har något negativt att framföra om the lounge. och eftersom du har ett genuint intresse av att driva verksamheten så har jag aldrig stött på något negativt när du varit i huset, tvärtom, det är då latten varit som bäst. keep it up för the lounge är det enda alternativet efter kl.18 om man inte vill sitta på pub eller pizzeria, dessutom ett väldigt bra alternativ. släpar med kompisarna till the lounge så fort jag får chansen.

kaffeskolan vill jag gärna gå, så jag ska kolla efter de dagar jag kommer till fbg över hösten/vintern.
 
M

Medlem14302

Guest
Jag som var ledig idag!! :(

Skötte dom sig?
Vem serverade latten?

Ghaah!! Nyfiken!!!!! Va hård med ditt betyg!!!
 

Asprilla

Well-known member
förutom att de försökte blåsa mig så skötte de sig :D

hade beställt två latte, soppa och en pannini. det blev 259 kr. när jag fick tillbaka växeln påpekade mitt sällskap att jag nog betalt lite i överkant. men det fick vi rättat till. kassamaskiner är ju lite knepiga ibland.

det var tre som jobbade, varav en manlig. och det var nog han som fixade latten. det var en bra latte. men ingen latteart, det är kanske mest du som kör med det? 8) soppa och pannini bra, de lägger energi på att få det snyggt också.
 

Asprilla

Well-known member
idag var det lyx. om ni besöker the lounge så fråga gärna baristan om hans egna specialiteter. jag fick ikväll testa på ett par intressanta ess ur baristans rockärm :D
 
M

Medlem14302

Guest
Japp, idag var det en bra kväll... Ur rockärmen kom det ut en 28cl latte på Ionia Platinum, En enkel med lika mycket mjölk på Costa Rica Estate Tarrazu och sist men absolut inte minst en 28cl latte på Etiopisk Yirgacheffe. OCH... nöjet var helt på min sida! ;)
 

selanderm

Well-known member
Ville bara informera att tidningen "Mat&Vänner" har en artikel om DC och ambitioner. Där man kan läsa om förberedelserna inför BC och honom.Kul artikel och bra jobbat på Göteborgsuttagningen, höll på att somna innan det var DC's tur, men plötsligt stod någon vid maskinen som förklarade vad han höll på med. Kul som fasen!
 

Forumstatistik

Trådar
14,667
Inlägg
155,719
Medlemmar
19,364
Senaste medlemmen
Knivmackan
Topp