Sidan 3 av 16 FörstaFörsta 1234513 ... SistaSista
Resultat 17 till 24 av 125
    Fick hem ångröret igår, återstår att se hur det går att sätta dit det...

Kul.. och som sagt.. va inte rädd för att gå loss med sandpappret..
    latte art | Jag har inte tid att dricka dåligt kaffe

Gick fin fint att sätta dit det...hoppas och tror att jag gjorde rätt. Gängade fint utan sandpapper. Nu återstår bara själva skumningen.

forts...

Helt otroligt vilket mikroskum (extas)...nu kan även jag göra latteart av klass. Första skumningen med mitt nya ångrör och så fint skum...kan bara bli bättre
    Denna gång ett fint hjärta. Nu ska jag imponera på tjejen och alla jag känner
    Rekommenderas varmt...byt ångrör!

Citat Ursprungligen postat av rhide Visa inlägg
    Grattis till lyckat byte Edwin! Du får öva nu så du kan bli lika duktig som mig
    Tack Rhide och visst blev det lyckat. Det blir mycket bättre cirkulation än innan, men ack så mycket svårare att få luft i mjölken än panarellon. Med lite träning ska det nog gå iaf, men jag tror det blir svårt att nå upp till din nivå

lol, frågan är... vad är större än negativa oändligheten?

Asså, nu är en annan med i moddningsklubben med riktigt skumningsrör. (tack Kaffemaskinen och Cheffalo!) Helskotta vilken skillnad på skummet! Fint och aldeles fullt med småbubblor. Tog och köpte en riktig mjölkkanna också när jag ändå liksom var i tagen och rackarns vad mycket lättare det blev! Körde med ett vanligt ½ litersmått tidigare, fast det törs man väl inte ens skriva här...

Nu får jag till ett skum som åtminstone ett av stans (Härnösand) kaféer skulle avundas. Nu blir nästa sak att pricka 65 grader, gissar att jag kör på lite för kort, ska kolla ikväll med termometer.
    Den främsta egenskapen hos fantastiska kaffen, är att de är färska!
    www.gokaffe.se

Jag upplever att man måste köra ganska länge för att det ska bli ett fint skum, problemet blir därmed att det blir aningen för varmt. Kör jag för kort tid blir den rinnig men bra temperatur, handlar kanske om träning och åter träning.

Jag tycker om att starta ångningen innan lampan tänds. Det ger mer kraft (iaf längre).

Men ni kanske redan gör så, om inte; prova på det

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •