Sidan 2 av 16 FörstaFörsta 123412 ... SistaSista
Resultat 9 till 16 av 125
    Citat Ursprungligen postat av Slane
    Eftersom en manuell maskin innebär en hel del grejande, rengörning m.m. är det betydligt enklare med en snabb avtorkning med en trasa över ett rör som är av metall.
    Personligen så håller jag inte alls med på den punkten. I och med att metallen blir mycket varmare än plasten så bränner mjölken fast ögonblickligen på metallen medan så inte är fallet med panarellon, just för att den inte blir lika varm.
    latte art | Jag har inte tid att dricka dåligt kaffe

Slane
    Guest
    Citat Ursprungligen postat av treefinger
    Citat Ursprungligen postat av Slane
    Eftersom en manuell maskin innebär en hel del grejande, rengörning m.m. är det betydligt enklare med en snabb avtorkning med en trasa över ett rör som är av metall.
    Personligen så håller jag inte alls med på den punkten. I och med att metallen blir mycket varmare än plasten så bränner mjölken fast ögonblickligen på metallen medan så inte är fallet med panarellon, just för att den inte blir lika varm.
    En riktigt blöt trasa löser det problemet för mig! Men visst, lite fastnar ibland. Men jag tycker att det ändå är enklare än att ta av och skölja ett plaströr efter varje andvändning.

Har försökt hitta kommentarer om hur det gått för folk efter det att de bytt ångrör. Är själv lite sugen på att byta. Det är alltid kul att mecka lite, men om resultatet inte ger någon större förbättring så kan man ju lika gärna lägga dom pengarna på loranga.
    Så får ni till någon såndär fräsig rosetta efter ni bytt rör?
    Tycker mitt skum blir bra, inga stora bubblor och så, men den där härliga krämigheten är som bort blåst.
    Gaggia Baby D
    Mini Moka 203

Senior Member Marvs avatar
    Reg.datum
    mar 2006
    Citat Ursprungligen postat av LöfbergsLila:)
    Har försökt hitta kommentarer om hur det gått för folk efter det att de bytt ångrör. Är själv lite sugen på att byta. Det är alltid kul att mecka lite, men om resultatet inte ger någon större förbättring så kan man ju lika gärna lägga dom pengarna på loranga.
    Så får ni till någon såndär fräsig rosetta efter ni bytt rör?
    Tycker mitt skum blir bra, inga stora bubblor och så, men den där härliga krämigheten är som bort blåst.
    Det blir inte bättre per automatik bra bara för att du byter rör. Jag lyckades inte få till något vettigt med det gamla. Efter byte och en del träning tycker jag att jag får till det.
    La Scala Aida, Rossi RR81, Xpessivo Barista

Jorå, nog är det lättare att få till bättre skum med nytt rör.

Nu har jag också moddat Gaggian. Efter en stunds mekande kom det på plats, men det är väldigt svårt att rotera röret. Är det likadant för er?

Citat Ursprungligen postat av Edwin Visa inlägg
    Nu har jag också moddat Gaggian. Efter en stunds mekande kom det på plats, men det är väldigt svårt att rotera röret. Är det likadant för er?
    Japp, stört omöjligt är det t.o.m. för mig

Grattis till lyckat byte Edwin! Du får öva nu så du kan bli lika duktig som mig

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •