Musetti - sketabilligt på Willys

Ignatius Riley

Well-known member
mysiskatten, kolla gärna om datummärkningen ger några ledtrådar till vilka påsar som är bra/dåliga.

[edit: djneo var liiite snabbare!]
 

Brölar

Well-known member
Även jag testade Musettis rättvisemärkta. Med ett Kg i påsen så var det lagom roligt att inse att jag inte gillade det så mycket som deras bruna påse. Nu är det som tur är snart slut och jag kan medge att det blivit lite bättre med tiden (har väl vant mig). Tycker precis som nån skrev innan att det blir bäst vid överdosering och underextrahering, men jag tänker inte köpa det igen. Jag dricker förresten bara Cappuccino så hur den är "ren" lämnar jag åt andra att skriva om.
 

Yli

Active member
Jag hade en period i våras då jag körde med den bruna påsen, tyckte den smakade helt ok. Nu är det väl dags igen att köra en vända med Musetti, så fort min 250g påse med La Bomba är helt slut. Så jag får väl prova både FT och den blå påsen.

Återkommer med mitt rookie utlåtande :)
 

Zapp

Member
Har precis gjort slut på min 500g påse. Drack upp de sista två tredjedelarna som trippelristretto och fick konstant en bitter väldigt krämig chokladig skapelse smaka riktigt bra faktiskt. Skulle inte tveka att bjuda på det om jag var tvungen.
Fann dock att jag avstod ett par kaffe för det kändes ospännande. Kommer nog inte köpa det igen för smakens skull men om Jag var tvungen att dra ner på kaffe budgeten så skulle jag helt klart överleva på det.
 

GLC

Well-known member
Har precis gjort slut på min 500g påse. Drack upp de sista två tredjedelarna som trippelristretto och fick konstant en bitter väldigt krämig chokladig skapelse smaka riktigt bra faktiskt. Skulle inte tveka att bjuda på det om jag var tvungen.
Fann dock att jag avstod ett par kaffe för det kändes ospännande. Kommer nog inte köpa det igen för smakens skull men om Jag var tvungen att dra ner på kaffe budgeten så skulle jag helt klart överleva på det.

Ja ingen gillar väl att bjuda på kaffe :D

Köpte en blå och en brun påse idag, som 250g. Har inte smakat Musetti sedan jag skaffat kvarn(ar) men vad jag minns var det helt OK.
 

PekkaB

Well-known member
I mitt sökande efter FTkaffe fick jag fatt på ännu en gammal tråd. Har använt en del Musettis FT och tycker att den gör sig väl som cappu. Som Espresso tycker jag dock att den har väl mycket beska och lite klen kropp. Som vardagskaffe duger den väl, men jag vill gärna få fatt på ett riktigt gott FT att ha som espresso. Tips? Kollat lite på Baristashopen och de verkar ju ha lite varianter att välja på. Lite drygt att shoppa för 300 för att få det fraktfritt när man "köper grisen säcken" Nån som testat deras FT varianter?
 

GLC

Well-known member
Testa, din smak avgör om det blir bra eller ej. Kan inte se något negativt med det iaf.
 

Tobiemme

Well-known member
blå musetti är extremt prisvärd i mina ögon. gott kaffe!
bruna påsen var dock väldigt rävig och obalanserad. kommer inte köpa den igen. men absolut den blå! påsarna verkade vara en och en halv månad gamla när jag testade, alltså relativt färska.
 

joachime

New member
Har helt nyligen blivit med Gaggia Classic och prövar mig än så länge runt bland malet eftersom jag inte skaffat kvarn. Hittade röd och brun/svart Musetti 250g.
Läser att fler jämfört med kaffe som är flera gånger dyrare. Men hur tycker ni Musetti står sig jämfört med kaffe i samma prisklass?
 

Satyricon

Well-known member
Läser att fler jämfört med kaffe som är flera gånger dyrare. Men hur tycker ni Musetti står sig jämfört med kaffe i samma prisklass?

Jag tycker att det svävar skyhögt över andra budgetkaffen. Som robustakramare är den bruna påsen min favorit i den här prisklassen. (Den blå påsen, bara arabica, gillar jag inte.)

(Förbannad vare för övrigt Hemköp Triangelns pågående ombyggnad; i två dagar har Musetti brun påse varit slut utan att någon fyllt på på hyllan.)
 

joachime

New member
Tack för snabbt svar!

Jag har ju bara prövat 250g påsarna än så länge. Vill minnas att båda är arabica.
Fick slut på Musetti idag och öppnade en 250g Lavazza Rossa. Det var inte så kul.
 

bsod

Well-known member
Nej, Lavazza Rossa undviker jag verkligen (om inte suget efter ett surt kaffe utan märkbar crema blir för stort:))
Musetti-kaffet framstår som lyxkaffe i jämförelse...men hur var det med DN:s test av lågpriskaffe? Tror inte Musetti fanns med där vad?
Hade varit intressant att läsa om det också!
 

Forumstatistik

Trådar
14,663
Inlägg
155,692
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp