Emmi Caffè Latte...

Cheffalo

Hedersmedlem
Dags att svära i kyrkan...
Såna här färdiga kaffeprodukter i plastflaska osv brukar ju inte vara nån hit. Smakar mest chokladmjölk med liten gnutta kaffe. För söta brukar de vara också.. Emmi är inget undantag, men jag har av pur nyfikenhet provat två, dels den på bilden som heter Cappuccino och den som heter Espresso. Det finns en tredje, som heter Caffè Latte också, men den trodde jag inte ett dugg på, så den får inte vara med 8) Mycket riktigt, "Cappuccino" smakar översockrad caffèllatte av sämre kvalisort. "Espresso" smakar översockrad cappuccino gjord på starkt dygnsgammalt bryggkaffe.



Så, nu vet ni det. Undertecknad har dock vid diverse långfärder med bil fallit för dylika produkter när alternativet varit cola eller bensinmackens kaffeautomat.
 

wesaft

Well-known member
En lång tid i bilen kan knäcka vem som helst. Härligt att du erkänner, vi vet alla vilken expert du är ändå.
Kommer ihåg när du testat en för första gången, jag var inne och hälsade på den dagen. Så du sågade denna produkt, skrattade och citerade texten på baksidan :)

Hette inte en "Caffe Latte Cappuccino" har fått för mig det iaf, skrattade gott åt det. Nu måste jag måste nästan köpa och testa en.

Offtopic: Min intervju blev flyttad till augusti :( jaja, mer sommarlov
 

Cheffalo

Hedersmedlem
Just ja, det stämmer! :lol:
Jo, de heter alla "CAFFÈ LATTE", med olika undertexter. På den senaste, "Caffè Latte Espresso", står det "Malabar India". Vet inte, men det känns om att det är synd att de häller så mycket mjölk och socker i skiten...
Lycka till på intervjun, i alla fall!

[jag är ingen expert, skulle jag vilja påstå. Jag är bara en sån där som med viss behållning kan stoppa i mig det mesta, men tycker bäst om när det är bra kvalitet]
 

Jonathan

Active member
Fick du ett sånt fint leende som de på reklamen får när de dricker sin Caffé Latte? Det känns som om det är deras fokus kring produkten, om man skall döma utifrån reklamen ;)
 

Molarin

Well-known member
Hmmm... Var inte Gevalias(?) Icepresso ganska ok? Kanske mest för att den inte var så stor? :)
 

Cheffalo

Hedersmedlem
Söt, slaskig, blaskig. Nä, tur den är liten.. ;)
Men Men, några såna har slunkit ner i vissa nödfall :oops:
 

LL

Well-known member
Men Cheffie..
när du inleder ditt inlägg med att säga "Dags att svära i kyrkan.." trodde jag direkt att du skulle till att hylla dessa slibbiga drycker..
Drog snabbt efter andan men insåg sedan att du hade full koll..så klart! :D
 

wesaft

Well-known member
Ja, det var lite som en överstegsfint av Ronaldo, man visste att den skulle komma, men man gick på den ändå.
Just ja, det är bara jag som kollar på fotbollen ;)
 

Cheffalo

Hedersmedlem
Jag har också fallit dit ibland på slutet.. Såg Ukraina Schweiz härom kvällen..

LL, svordomen består i att jag erkänner att jag tar till dessa slibbigheter när det kniper :lol:
 

Jonathan

Active member
Det kan väl inte vara hemskare än nescafé pulver kaffe väl? Det måste väl ändå vara att dansa med djälvulen (liite värre än å svära i kyrkan).

:x :evil: :twisted:
 

Cheffalo

Hedersmedlem
Då dansar jag med Il Diàvolo också då, så det skvätter itaket.. Tar alltid med en liten burk när jag är ute och reser, utifall man hamnar med ett blaskigt mellaneuropeiskt/brittiskt/amerikanskt hotellkaffe och det inte finns några alternativ. I såna situationer framstår t.o.m Starbucks som en frälsare.
Men nästa färd bär av mot il Nazione di caffè, så jag tar inte med nån burk den här gången 8)
 

Jonathan

Active member
aah, du tänker så. Mina föräldrar brukar vara duktiga (eller var iaf) på att ta med snabbkaffe på diverse utflykter. Inte så gott men är man fast så måste man ha sin "hit" varje dag ;)

Har väl kvar de stunderna i minnet. Den sträva eftersmaken gör iaf för mig att jag ibland föredrar blaskigt kaffe före det. Eller att man iaf dränker smaken i mjölk.

Smaken = baken
 

wesaft

Well-known member
Dränka baken i mjölk?
Ja, mjölksyror i tvålarna har jag hört talas om.

Mm, jag är allt bra trött idag :D
 

demo

Well-known member
hadde emmi inte varit så sööt. så skulle jag älska den!

Visst de väll inge kvalite på kaffet osv, men den smakar riktigt krämigt och gott.
 

Forumstatistik

Trådar
14,664
Inlägg
155,696
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp