Kaffebarer for Europaresan?

von Thor

Kaffevision
Har varit týskland och sett lite fotboll och nu krýssar jag genom Europa for att hitta ett bra espressohak. Men jag gar bet hela tiden. Ar det nagon som har ett tips? Sitter och ater frukost pa ett internet cafe i prag som heter Kava Kava Kava. De havdar att de har det basta kaffe i prag, jag har ingen aning men det ar inte bra i alla fall. Kanske ovriga Europa inte har samma harda fokus som vi nordar. Naval, ar det nan som har tips sa hojta garna till. Nu har sakert min halvtaskiga espresso dott for lange sedan, tveksamt om det ar vart att bestalla in en ný.
 

Cheffalo

Hedersmedlem
Sorry, vonthor. Länge sedan jag var i Prag och inte ens då, eller då heller, fanns det nåt vettigt kaffe vad jag kunde se. Men sicken härlig stad! Och billig öl, och god... 8)
 

von Thor

Kaffevision
Jo en massa billig ol har det blivit, men fortfarande ingen bra espresso. Valdigt manga har handtagen liggandes pa brickan.
 

Cheffalo

Hedersmedlem
Om nån har gedigna idéer om var man ska gå om man är i Florens, Lucca, Neapel, Sorrento och Capri kan ni gärna säga till om det här innan måndag kväll :)
Annars kommer jag likt en blodhund i hönshuset nosa upp så mycket jag kan och hinner med kameran i högsta hugg. Ska t.o.m bemöda mig att släpa med mitt stativ i bästa turistanda för att kunna ta riktigt stiliga bilder 8)
 

Tamper

Well-known member
Min senaste resa till Prag, visade att god mat och gott kaffe inte är så lätt att hitta. De flesta uteserveringar är turistfällor med inplastade fotomenyer.

Dock är Radisson SAS Alcron Hotel(!) känt för en mycket bra fiskrestaurang, och lobbybaren har 2 mycket kunniga bartenders.
De har muddlade drinkar som specialitet och kan faktiskt också producera drickbara e, c och l.
Dock inte värt en omväg till Prag för kaffets skull.

Annars är Prag värt en resa. Speciellt när man kan åka just nu jättebillligt med Sterling.
 

macchiato

Member
Cheffalo sa:
Om nån har gedigna idéer om var man ska gå om man är i Florens, Lucca, Neapel, Sorrento och Capri kan ni gärna säga till om det här innan måndag kväll :)
Annars kommer jag likt en blodhund i hönshuset nosa upp så mycket jag kan och hinner med kameran i högsta hugg. Ska t.o.m bemöda mig att släpa med mitt stativ i bästa turistanda för att kunna ta riktigt stiliga bilder 8)

Är grymt avundsjuk på att du sticker till paradiset nu till veckan som kommer. :x
Hur som helst, önskar jag dig en härlig resa. :lol:

P.:S Du köper väl med en påse kaffe till alla på forumet ;) D.S

Macchiato
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,655
Inlägg
155,652
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp