Vilka finns med direktmatat vatten?

andcar

Well-known member
Vad finns det för maskiner med vattenanslutning? Finns det någon bra variant på anslutning till avloppet för spillbrickan?
Blev lite inspirerad av Mr Isomac's köksrenovering... :D
 

nikke

Well-known member
Jag har direkt vattenanslutning på min, det är superskönt.
Dock inte spillbrickan.
 

Cheffalo

Hedersmedlem
Andreja och BFC, om vi pratar normalmaskiner.
Jag fixade avlopp på min. Borrade hål i droppbrickan, monterade spillkopp med slang genom bänkskivan till en dunk i skåpet under med tappkran på. Supernajs! 8)
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Kul att man kan inspirera folk. :D

Glöm inte Isomac Mondiale Bar Version!
Fast den kanske inte räknas som en normalmaskin? :?

En polare tyckte att istället för att sälja min vanliga Mondiale så skulle jag koppla in vatten till vattenbehållaren i den. Men flottör, typ "som påfyllningen av en toastol" där den bryter vattnet när behållaren är full.

Det verkar för läskigt, tänk OM något skulle börja läcka... Så tycker försäkringsbolaget att man har gått och fifflat med vattendragningen och kopplat in något på vattenledningen som inte är godkänt och testat... Så får man jackshit i ersättning vid vattenskada...

Då kan det vara värt att ha betalat en extra slant för att få något som är till för direktkoppling till vattenledningen. ;)

Men avlopp är ju en annan sak. Det blir ju inte någon stor vattenskada innan man märker att dunken är överfull och man börjar få vattensumpblask mellan tårna när man fixar sitt morgonkaffe. 8)
 

Forumstatistik

Trådar
14,667
Inlägg
155,720
Medlemmar
19,364
Senaste medlemmen
Knivmackan
Topp