Bilder på våra kaffehörn / maskiner. :)

svartvest

Well-known member
"om det får plats" hm det bör vara "här är det plats" 120 cm kaffeyta...är ett grundmått för oss nördar alt ett eget kafferum..
 

Ampalang

Well-known member
När jag uppgraderade mitt kök förra året så hade jag redan bestämt mig för att allt höger om själva diskhon skulle dediceras till kaffet (120cm).
Dock får där bara plats typ tre bryggmetoder, kvarnar och espresso. Resten av bryggararsenalen får stå på avbytarbänken.
Maskinen är matad med vatten direkt och har eget avlopp.
Pumpen bråkar dock för tillfället och tjejen tycker semester är viktigare än kaffe så istället för espresso så ska jag tydligen dricka någon form av kaffeliknande substans på Mallorca :)

IMG_3633.jpg


Slänger med en bra bild på dem koppar jag använder också...

CNV000021.jpg
 

wheelie87

Active member
"om det får plats" hm det bör vara "här är det plats" 120 cm kaffeyta...är ett grundmått för oss nördar alt ett eget kafferum..


Rättelse eller förtydligande är på sin plats. Nånstans i köket ska de stå, men har jag tur får vi plats med en dedikerad kaffemöbel - nåt slags sideboard - och det är de jag håller tummarna för och längtar efter... Den som lever får se. Fortsättning följer i augusti /september.
 

svartvest

Well-known member
Det låter bra det första man skall tänka in är kaffeytan i köket... ser fram emot fotografisk avbildning...
 

Ampalang

Well-known member
Har faktiskt aldrig använt den funktionen (Volymetrisk flödesmätare), är fast i vågträsket (acaia lunar) och har ingen önskan att komma därifrån. :)
 

Klingberg

Active member
Hämtade hem min ecm Synchronika igår. Magiskt bra bygge och ett nöje att skjuta med!

Skaffade även en k30 så nu måste vi nog flytta till nåt med större kök..

d86bcfe3848d2964aa3874960bbe1d99.jpg



Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

svartvest

Well-known member
Min kaffeyta

I början av sommaren slog vi sönder gamla köket och vände köket till vardagsrummet som nu är kök. Söderläge och direkt ut på altan och trädgård..och så var det där med kaffe hade en dröm om 120cm bänk men för att få det snyggt så offrade jag mig till 140cm med skåp och lådor med tillbehör och grejer...6 eluttag för framtiden..nöjd...mer än nöjd..vi lever i köket och alla ryms. Total är köket 26kvm.
 

Bilagor

  • 20160930_161810.jpg
    20160930_161810.jpg
    90.1 KB · Visningar: 91

Klingberg

Active member
Mycket snyggt! Grattis till en fin maskin :)

Var fick du tag i den lilla bönbehållaren till K30:n?

// Friskusen

Min käre far tog orginaltratten och gjorde en cad-ritning av den nedre svarta delen som låser fast i kvarnen. Sen skrev han ut den i en 3d-skrivare.

Sen ritade vi bara en skål i lagom storlek med samma mått och skrev ut den med.

Behöver du en kan vi lösa det för en mindre peng än en orginal:)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Friskusen

New member
Vilken smart lösning :lol:

Än så länge har jag ingen K30, men införskaffar jag mig en så hör jag nog av mig och utnyttjar ditt erbjudande.

// Friskusen =)
 

asharidu

Well-known member
I början av sommaren slog vi sönder gamla köket och vände köket till vardagsrummet som nu är kök. Söderläge och direkt ut på altan och trädgård..och så var det där med kaffe hade en dröm om 120cm bänk men för att få det snyggt så offrade jag mig till 140cm med skåp och lådor med tillbehör och grejer...6 eluttag för framtiden..nöjd...mer än nöjd..vi lever i köket och alla ryms. Total är köket 26kvm.
Snyggt! Du har fått till det gillar uppsättning av maskiner och kaffe tillbehör.

Skickat från min SM-A310F via Tapatalk
 

henrik82

Well-known member
Svartvest vad är det som står bakom hario buono kannan? Det ser ut som något från ett suspekt labb i Colombia.
 

svartvest

Well-known member
Det är en kemiflaska, först böjer du flaskan bakåt då fylls pumlan/behållaren när du sedan vänder och häller ut så rinner exakt 50ml vätska ut. En liten show för dem som ser på. Hittade på en loppis, karln hade haft den för konjak men tyckte att det blev för lite i en hällning...
 

Bilagor

  • IMG_20160917_132549.jpg
    IMG_20160917_132549.jpg
    95.8 KB · Visningar: 97

svartvest

Well-known member
Det var väldigt mycket vill ha när jag såg den och att jag fick den billigt..skumt... first joint free...sedan har man fört in dem i kallbryggningsträsket...
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,468
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp