Bilder på våra kaffehörn / maskiner. :)

henrik82

Well-known member
Henrik82, detta är fördelen med att vara särbo, eller även kallat lambo= Lagom Avstånd Mellan BOstäderna :)

Blev singel för inte så längesen och det är ju aldrig kul, så går i funderingarna om att trösta mig själv med en Profitec Pro 700 och Profitec Pro T64. Måste bara se så att dom kommer att få plats i nya lyan.
 

Ppettson

Well-known member
Blev singel för inte så längesen och det är ju aldrig kul, så går i funderingarna om att trösta mig själv med en Profitec Pro 700 och Profitec Pro T64. Måste bara se så att dom kommer att få plats i nya lyan.

Passa på att unna dig, så länge du har chansen att få göra som du vill och ha egen ekonomi :)
 

henrik82

Well-known member
Passa på att unna dig, så länge du har chansen att få göra som du vill och ha egen ekonomi :)

Ja det kommer jag att göra måste bara hitta en återförsäljare i Sverige som inte är allt för långt bort från Oslo, för det skulle ju vara en skam om någon sålde en vettig espressomaskin i detta landet :p
 

Ppettson

Well-known member
Ja det kommer jag att göra måste bara hitta en återförsäljare i Sverige som inte är allt för långt bort från Oslo, för det skulle ju vara en skam om någon sålde en vettig espressomaskin i detta landet :p

Kolla med Kaffecompagniet, trevligt bemötande, kunniga o såg att de hade dina önskningar :) Tror till och med att de ev.skickar till Norge!
 

henrik82

Well-known member
Ja jag har tittat hos dom, men om jag inte är helt ute och cyklar så ska det finnas två ställen i Göteborg som säljer dom, för tror mig du vill inte veta vad det kostar att ta in dom till Norge om man får det skickat :p får räkna med runt 7-8000 kronor extra i skatt plus tull avgift så det kommer sluta med 9-10000 extra och då blir det billigare att köra till närmaste återförsäljare och hoppas på att man inte bli stoppad på gränsen :)
 

Ppettson

Well-known member
Rackarns, är det så dyrt ! :O Norge har missuppfattat att det svarta guldet , bara gäller olja och inte kaffe :)
 

henrik82

Well-known member
Hahahaha :D Japp :D Visst dom ligger i toppen va kaffedrickare men det är dyrt som skam att köpa saker från andra sidan gränsen :p
 

cizeta

Well-known member
Halva utmaningen med kaffehobbyn är för mig att kunna övertyga en ointresserad fru att det behövs ännu en sak.
Men sem blir hon glad över att se min tillfredsställelse när jag leker i mitt lilla hörn.
 

cizeta

Well-known member
Nu har jag äntligen fått ordning på prylarna och kunna ge dom ett värdigt hem där de inte behöver trängas.
164a8305ac81081a0d1c69f182fe0886.jpg
fa1f0c07c70146c1553691d2dc567bfb.jpg
60d520a2513ca1b107c0ed5742d535e0.jpg
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,468
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp