underbart..en kaffekvarn!

charlotte

Active member
Glada nyheter för mig!

Eftersom jag hade lyckan att fylla år för bara ett litet tag sedan fick jag igår en födelsedagspresent. En isomac kaffekvarn som matchar min röda isomac giada. Jag gjorde genast en espresso och min första riktigt bra creama uppenbarade sig och en puck som jag kunde hålla i handen. :lol:

Tjohooo! Jag är så lycklig!!
 

kaleii

Well-known member
Grattis.

Glöm inte att lägga upp bilder i galleriet. Det är alltid kul att se folks maskiner.
 

charlotte

Active member
Tackar!

Jag ska givetvis ta några bilder på mitt fina lilla fik som jag har samlat ihop till hemma! :D

vänta bara..
 

charlotte

Active member
Jadå, jag lovar att rapportera.. :lol:

Den stora utmaningen blir väl i helgen då jag ska ha midsommarfest med åtta gäster. Tänk om alla vill ha varsin espresso. :shock: Bäst jag stannar hemma från jobbet imorgon så jag kan öva hela dagen!!!

//C
 

Lars

Well-known member
8 espresso går väl an. 8 latte däremot...

När jag hade min Gaggia, så brukade kaffebryggaren åka fram i såna här lägen. Frågor av typen "Hade inte du en espressomaskin?" besvaras med ett oförstående ansiktsuttryck och ett frenetiskt skakande på huvudet 8)
 

Cheffalo

Hedersmedlem
Ja, om alla ska sitta och sörpla vuxenvälling och det var länge sedan det var frukost så brukar jag be dem gå och köpa mjölk och göra sitt eget kaffe. Men åtta espresso ska du väl klara av att göra? :p
 

Jonathan

Active member
Bara 8?

Det är väl det minsta man kan begära när man kommer på fest att alla skall få en latte, alla 40 personer, samtidigt, med en vinnande latte art! :lol:

Hur länge har du haft maskinen nu Charlotte? 1 vecka? Vid det här laget bör det spruta ut lattor snabbare än blixten, eller? :twisted:
 

charlotte

Active member
Haha, det skulle vara något. Att be gästerna göra sitt eget kaffe. :lol:
Fast, nej, skulle inte tro det. Ingen tafsar på min maskin!!!!!!!

Ska fakstiskt jobba hemma imorgon, så imorgon blir det gött morgonkaffe och en speedad eftermiddag.

Lars, jag har faktiskt slängt min bryggare men införskaffat en presso. Aldrig gjort kaffe med en sådan, men har hört att det ska bli riktigt gott kaffe.

Den som lever får väl se! När det är dags för kaffe har man väl redan pajjat smaklökarna med sill och snaps. ;)

//C
 

Forumstatistik

Trådar
14,658
Inlägg
155,673
Medlemmar
19,355
Senaste medlemmen
peter.ohlsson
Topp