Kaffe och musik?

Bjarne

Well-known member
wesaft: Tips till din pappa för att lyssna på låtar direkt utan att vänta in nedladdning av filen...

Spela MP3-låten i Winamp, spara sen ut en "playlist-fil" som heter .M3U. Denna gör att Winamp och liknande program kan "streama" hem låten och starta uppspelningen direkt.

Vad som står inuti M3U-filen:
--------------------------------------------------------------------
#EXTM3U
#EXTINF:177,Börje Wernersson - Morgonrodnad
http://www.bne.se/wesaft/18-borje_wernersson-morgonrodnad.mp3
--------------------------------------------------------------------

Se till att hela URL:en kommer med, annars funkar det inte. Du kan prova denna låt om du vill - låter den ligga några dagar för dig. Klicka här isåfall

Måste säga att det är skön o lugn musik han skapar - klart kaffe-drickar-stämning! :)
 

rhide

Well-known member
Vad är bäst till en kaffe... Tja, sin favouritmusik naturligtvis! Jag brukar inte lyssna på speciell musik bara för att jag dricker kaffe, utan lyssnar på det jag känner för för stunden :)

En av mina absoluta favouriter är Rhapsody (eller numera Rhapsody of fire),
ett band som blandar symfoniorkester, operasång, körer på latin och metal-gitarrer, helt underbart alltså. :p
Skivan 'Symphony of the enchanted lands II - the dark secret' är en av mina absoluta favouritskivor någonsin, oerhört bra!

Ett smakprov? Testa 'Gargyoles - angels of darkness' från en skiva från 2002: (Tyvärr hittade jag inte bandets egna version, så denna youtube versionen får duga, hehe)
Intro till Gargyoles, angels of darkness
(jag lovar att det inte är ett vanligt halvkass skrikigt powermetal band som aldrig borde fått släppa en enda skiva :p)

Annat som alltid går att lyssna på:
Kamelot (ex. Soul society), Manowar (ex Warriors of the world) eller soundtracks från bra filmer, som Braveheart eller varför inte någon gammal Clint eastwood...:blush:
 

Melville

Active member
för tillfället är det helt underbart att lyssna på Air's nya, Pocket Symphony, till morgonlatten.....
Och om man inte blir speedad nog av Ristretton kan annars lite balinesisk gamelan fixa det!
 

Forumstatistik

Trådar
14,615
Inlägg
155,377
Medlemmar
19,320
Senaste medlemmen
Stormbringer
Topp