Sidan 1 av 8 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 8 av 57

Kaffe och musik?

Många hifinördar här på kaffeforumet verkar det som, men är ni musiknördar också? Kan vi inte lägga upp lite sköna tips på musik som funkar särdeles bra till javat? Eller några bra låtar som berör ämnet kaffe? Eller nåt som bara piggar upp (särskilt med tanke på stackars Cheffalo idag som haft tjyvar i butiken.)

(Guldstjärna till den som prickar in min signatur!)
    They said: "There's too much caffeine in your bloodstream, and a lack of real spice in your life"

Re: Kaffe och musik?

Citat Ursprungligen postat av mårris
    (Guldstjärna till den som prickar in min signatur!)
    The Smiths - A Rush & A Push & The Land Is Ours

/pelle

Guld* till pojken_pelle! Tyvärr har Morrissey sjungit mest om tea de senaste decenniet - får se om det blir ändring på det nu när han hänger i Rom istället för LA.
    They said: "There's too much caffeine in your bloodstream, and a lack of real spice in your life"

Kaffekantaten av JS Bach 8)
    En sedelärande historia om Herr Schlendrian som gör allt som står i hans makt att få sin dotter Liesgen att sluta dricka kaffe. Men vem vinner i slutet? :wink:

Citat Ursprungligen postat av Cheffalo
    Kaffekantaten av JS Bach 8)
    En sedelärande historia om Herr Schlendrian som gör allt som står i hans makt att få sin dotter Liesgen att sluta dricka kaffe. Men vem vinner i slutet? :wink:
    Seriöst? Ett allvarligt problem redan på Johan Sebastians tid alltså (men kanske inget för ett blandband i bilen....

All musik av Nouvelle Vague. Avslappnade bossanovacovers av 80-talslåtar av skönsjungande fransyskor.

De har en del gratislåtar på sin webbplats:
    http://www.nouvellesvagues.com/english/music.html

Min favorit är Friday Night, Saturday Morning (gamla The Specials-låten)
    ECM Giotto - Minimoka 203
    http://www.burgerdudes.se

Svart Kaffe, -80 tals dänga med Dan Hylander & Raj Montana Band 8)

Jag kör hellst Bo Kaspers tidiga skivor till kaffet. Låten Cigarret är en favorit.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •