NetOnNet på offensiven

Molarin

Well-known member
NetOnNet har hittills gjort sig kända på att sälja billig hemelektronik. Nu börjar man med hushållsprodukter och därmed också espressomaskiner. Inte mindre än 35 olika modeller finns att beställa. Ett axplock:

-AFK ESP2, 479:-
-Isomac Napolissima, 2490:-
-LaPavoni Europiccola, 6995:-
-La Pavoni domus bar, 9495:-
-Isomac A02, 49999:-

Blandad kompott, helt enkelt. Lördag 17 juni har de någon form av event med professionell barista på plats.

www.netonnet.se
 

Cheffalo

Hedersmedlem
Förlåt, men kan bara inte låta bli:

"med möjlighet att brygga, skumma och ånga samtidigt. Pumptrycket är på hela 50 bar" osv. :lol:
 

Medlem

New member
Från deras ordlista:

"Espresso Ca 2-4 cl mörkt fylligt kaffe som täcks av ett fast mjölkskum (crema)."
 

jb

Well-known member
Kunde inte hålla mig :twisted:
ibland blir man bara så less på all felaktig information.

Pumptryck på 50(!? verkligen inressant information) Bar och vattentanken på hela 5L, anpassad för caféer och restauranger...

Vattentank på 5L och samtidigt vattenanslutning??

Vad ska man säga?? Är det kokaren man åsyftar? 5L är inte mycket om man ska ha en temperaturstabil maskin för att gör många caffellatte i och sen faktiskt göra bra espresso! En normal 2-grupps proffsmaskin har iaf 10-11L kokare.

Och 50 Bars tryck - den espresson skulle jag vilja smaka 8)
 

Molarin

Well-known member
Baristan bjöd på pod-kaffe. Första gången jag smakade sådant och det var klart bättre än majoriteten av det kaffe man blir serverad på café och restaurang.
 

mårris

Well-known member
mer kul från netonnet: Miscela Gold är ett 100% arabiskt kaffe med mild och rund smak för espresso, café creme och annat kaffe utan mjölk. Förpackningen innehåller 500 gram bönor.

kanske är det arabiskt, vad vet jag. eller också menar dom nåt annat ;)
 

Bertelius

New member
Konstruktivt?

Ni säger ju ingeting. Var lite konstruktiva för sören. Inte bara vad som är fel, det kan vilken apa som helst rada upp. Hur skall det göras bättre? För mig som novis ger mig era nada.
 

kaleii

Well-known member
Men vad vill du veta?

NetOnNet kränger en massa prylar. De har inte så mycket koll, men priserna är väl okej om man vet vad man letar efter. Personligen hittar jag inget där jag skulle köpa (Isomac A02 är ändå för dyr).

Jag vet inte riktigt vad det är du är ute efter. De skulle kunna rätta sina faktafel och inrikta sig på lite mer högkvalitativa produkter som är erkänt bra, i stället för okända och billiga "no-name"-maskiner. T.ex. Rancilo eller Gaggia.

mårris menade för övrigt att det skulle vara arabica-kaffe, och inte arabiskt kaffe :)

Jag kan gå igenom alla faktafel om du verkligen vill... Säg till i såna fall.
 

tobake75

Well-known member
Var ju tvungen att kika in på netonnet efter denna mycket underhållande tråd och vad ser jag.. De säljer ju min älskade maskin. Fick dessutom lära mig att den har dubbla värmeelement :)
 

Forumstatistik

Trådar
14,630
Inlägg
155,464
Medlemmar
19,330
Senaste medlemmen
Klosse
Topp