Ett snäpp upp från Classic och Silvia, men ingen dröm ...

Esprhasse

Active member
Om jag hade skrapat fram 20.000 kr på en lott :p , och ville ha en HX maskin för att slippa vänta på mjölken. Vad skulle jag då ta för maskin?

Jag har inte behov av att göra 60 espresso i timmen, men en maskin som förgyller köket och stillar hungern efter blanka prylar kan vara najs. Eller så kan man ju ha kvar Classicen och åka till Italien och dricka från källan, förstås.
 

Audionet

Active member
Ok, då skulle jag vilja slå ett slag för Izzo Vivi. http://www.stoll-espressoshop.de/pr...Vivi-die-Haushaltsmaschine-für-den-Profi.html

Den är mycket snygg i mina ögon, den har ett rent utseende, känns inte så plotttrig.

Den är inte så hög som de flesta HX maskiner är.

Den är helt otroligt organiserad och vacker på insidan, har inte sett en maskin med den ordningen på kablar och slangar, absolut ett föredöme.

Dubbelchassie.

Summerton och avslagning av maskin när vattennivå är för låg.

Ända lilla minus jag kan hitta på den är att skumröret inte är dubbelt för att slippa bränna sig på det.
 

Cheffalo

Hedersmedlem
Ett minus till tycker jag är vreden. De är av den kvalisorten du får stå och ratta flera varv för att öppnas/stängas helt.
 

Audionet

Active member
"Ett minus till tycker jag är vreden. De är av den kvalisorten du får stå och ratta flera varv för att öppnas/stängas helt"

Menar du på Izzo maskinen? Ett halvt varv och det är full spätta :)
Var själv lite fundersam på dessa vred tills jag fick kännt på dem.
 

Cheffalo

Hedersmedlem
Hm, låter osannorligt med tanke på hur det ser ut på bilden på länken där, men säger du det så får jag tro dig, om än ytterst motvilligt 8)
 

Audionet

Active member
OK då, kanske 3/4 varv då :D

Det går att skruva upp vredet flera varv, men det kommer varken mer vatten eller ånga om man gör det.
 

daggen

Active member
Finns hur många fina HX-maskiner som helst. Jag skulle dock vilja slå ett slag för den maskin jag har hemma, nämligen ECM Giotto Premium. Den är mycket snygg, beprövad, erkänt bra kvalité på alla komponenter samt bra service via monteriva!

bild...

giotto1_160.jpg
 

Esprhasse

Active member
Eftersom lotten sprack :roll: så får jag väl invänta en bra fakturering. EMC Giotton ser mycket trevlig ut. Tack för tipset. Ska börja reka priser.
/Hasse
 
Topp