Oslo, Kaffebrenneriet

Tamper

Well-known member
28 grader varmt, 2 minuter före stängingsdags, kliver in med ganska låga förhoppningar om att få en god espresso.
Nån minut senare kommer det fram en underbar dubbel espresso som räddade hela kvällen.

Hade ingen aning om att det var en av de bästa kaffekedjorna i Oslo.
http://www.kaffebrenneriet.no/

Ibland kan små saker göra en mycket lycklig.
 

Mistral

Active member
Tyvärr inga goda nyheter från Oslo avd gäller en god espresso.....det var så sorgligt att det "bästa" jag drack var från Nespresso maskinen på rummet...
 

iZappa

Well-known member
Jeg vil heller anbefale dere å prøve "Java" på St. Hanshaugen, "Mokka" på Riddervoldsplass eller en av de mange Stockfleths barene. Kaffebrenneriet er nesten aldri bra.

Mokka brenner sine egne bønner og er kjent for å handle inn de beste bønnene sammens med USAs beste kafferøstere. Java kjører Mokkas blandinger.

Hilsen Osloborger
 

Mistral

Active member
Tack, provar under nästa resa till Oslo. Vet du (iZappa) var som hände med "Den gyllene Bönan"? Har den stängt eller bytt adress?
 

iZappa

Well-known member
Tack, provar under nästa resa till Oslo. Vet du (iZappa) var som hände med "Den gyllene Bönan"? Har den stängt eller bytt adress?

Gylne bønne sa:
Den Gyldne Bønne as ble etablert i 1996 som en av de første kaffebarene i Norge. Siden den gang har virksomheten forandret seg og selskapet befatter seg i dag kun med import og foredling av spesialsortert kaffe. Kurs og opplæring i kaffetilberedning er et selvfølgelig supplement til førsteklasses produkter

Ser ut til at de kun driver kaffebrenneri nå om dagen. Jeg har smakt en av deres blandinger uten at jeg ble imponert. Men til deres forsvar var kaffen nokså gammel og ble tilbredt kjapt uten senere utprøving. Så jeg antar at produktene deres er bedre enn den ene jeg smakte.

Den Gylne Bønne

Ellers kan det jo nevnes at tidligere verdensmester i baristakunst Tim Wendelboe åpner egen kaffebar og kaffebrenneri til våren i Oslo

Tim Wendelboe
 

Leonard

Active member
Jeg vil heller anbefale dere å prøve "Java" på St. Hanshaugen, "Mokka" på Riddervoldsplass eller en av de mange Stockfleths barene. Kaffebrenneriet er nesten aldri bra.

Mokka brenner sine egne bønner og er kjent for å handle inn de beste bønnene sammens med USAs beste kafferøstere. Java kjører Mokkas blandinger.

Ær på Norge-besøk just nu, och har precis kommit hem från en kafferunda med min far. Besøkte både Java och Mocca.

Java: Fick en mycket god cappuccino, med perfekt microskum. Helt klart godkænt.
Mocca: Tog en enkel espresso. Creaman var sådær, dessutom fick jag jordens syrachock. Har nog aldrig smakat en så syrlig espresso. Passade inte mina smakløkar. Jag frågade vad det var før blanding, hon sa att det var en egen blanding från deras egna rosteri med 100% arabicabønor. Dock bra service på båda stællena.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,471
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp