O-ring till Gaggia Classic

sampan

Member
Hej

Jag skulle modda panarellon på min Gaggia Classic, enligt tips här på forumet, genom att flytta på o-ringen. Tyvärr så råkade jag ha sönder o-ringen. Är det någon som vet var man får tag på en ny i Stockholm.

Micke

PS. Jäklar vad sugen jag blev på islatte efter att ha läst recepten :lol:
 

andcar

Well-known member
Lite info från deras hemsida:
Stockholm norr:
Roslagsgatan 48
Tel: 08-6125770

Stockholm söder:
Ringvägen 108
Tel: 08-7145670

Öppettider:
Vardagar: 11-18
Lördagar: 11-15

:)
 

sampan

Member
Tack för era svar. Jag har varit i kontakt med Kaffemaskinen (Ringvägen) och La Cucina i Hammarbysjöstad. Ingen av dem har o-ringen löst. På Kaffemaskinen så ringde expediten till generalagenten och frågade. Svaret var att de inte tillhandahåller lösa o-ringar, endast hela panarellon :evil: .

Hoppas att någon annan har kunskap om var man kan fixa detta.

Micke
 

Cheffalo

Hedersmedlem
Ta då med din o-ring till t.ex El&Digital, på Ringvägen på söder. Korsningen Hornsgatan. Eller till en riktigt välsorterad gammaldags Järnaffär, typ den på Kammakargatan, den snutt av den gatan som ligger öst om Sveavägen. Sandbergs Järn, heter den, Kammakargatan 11.
Prova också Relectric Service, på Kammakargatan 27, nästan korsningen Drottninggatan, halvvägs upp i backen.
 

sampan

Member
Tack Cheffalos och Molarin.

Jag tror att jag börjar med Cheffalos alternativ men kommer nog även att inom en framtid använda mig av Molarins alternativ. Väntar dock ett tag eftersom jag inte vill bryta garantin. :D

Micke
 

andcar

Well-known member
Inte ska garantin ryka, du behöver inte skruva i sär hela maskinen utan kan byta rör bara genom att skruva ut det under ifrån. Så den guide som finns där man måste öppna maskinen går att förenkla en hel del. :D
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,655
Inlägg
155,652
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp