Resultat 1 till 8 av 8
    Administrator Molarins avatar
    Reg.datum
    mar 2006

Tipsa om trevliga produkter...

...som gör vardagen lite bättre.

Bliw flytande tvål med "Lingon, ljung"-doft.
    Blir glad varje gång jag tvättar händerna. Den optimala tvålen.

Bob Mixx saft, olika smaker
    Jag gillar alla smaker utan hallon. Riktigt somriga och med föråtande blandningsegenskaper. Lika goda 1+5 som 1+8.

Fortsätt tipsa!

Mutti finkrossade tomater på burk. Som att vara i Italien igen - och alla andra krossade tomater är numera oätliga.
    They said: "There's too much caffeine in your bloodstream, and a lack of real spice in your life"

Ricotta al caffè 8)

Blanda ricotta, ristretto, socker och lite sprit (cognac, wisky,brandy e.dyl) i valfria proportioner. Stå i kyl nån timme eller mer, servera med kakao på.

Kan nu även inmundigas kvällstid tack vare decaf 8)

(recept fritt från Espressoboken)

Citat Ursprungligen postat av mårris
    Mutti finkrossade tomater på burk. Som att vara i Italien igen - och alla andra krossade tomater är numera oätliga.
    Säljs dessa i vanliga matvarubutiker, typ ICA?

Köper aldrig krossade tomater, bara hela. Bara det är skillnad i smak. Eller färska, skållade och skalade och reducerade (låta puttra en stund så en del vatten kokar bort).

Citat Ursprungligen postat av Cheffalo
    Köper aldrig krossade tomater, bara hela. Bara det är skillnad i smak. Eller färska, skållade och skalade och reducerade (låta puttra en stund så en del vatten kokar bort).
    ...och det är det som är grejen med mutti, dom smakar fanimej nyplockade, koncentrerade och fräscha - till skillnad från det mesta på burk. och 90% av året är tomaterna man köper färska inte kul (jag har hittat dom på ica och vivo, men inte alla butiker - samt en del deli-butiker).
    They said: "There's too much caffeine in your bloodstream, and a lack of real spice in your life"

Cheffalo verkar vara inne på rosé. Har ni några bra tips? Jag har beställt några flaskor Marqués de Cáceres Rosado ur best-sort. Dom var riktigt trevliga - lite vuxnare än mycket hallonsaft som säljs.

Dom verkar bra 8)
    Ska prova Muttitomater om jag ser dom.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •