Tipsa om trevliga produkter...

Molarin

Well-known member
...som gör vardagen lite bättre.

Bliw flytande tvål med "Lingon, ljung"-doft.
Blir glad varje gång jag tvättar händerna. Den optimala tvålen.

Bob Mixx saft, olika smaker
Jag gillar alla smaker utan hallon. Riktigt somriga och med föråtande blandningsegenskaper. Lika goda 1+5 som 1+8.


Fortsätt tipsa!
 

mårris

Well-known member
Mutti finkrossade tomater på burk. Som att vara i Italien igen - och alla andra krossade tomater är numera oätliga.
 

Cheffalo

Hedersmedlem
Ricotta al caffè 8)

Blanda ricotta, ristretto, socker och lite sprit (cognac, wisky,brandy e.dyl) i valfria proportioner. Stå i kyl nån timme eller mer, servera med kakao på.

Kan nu även inmundigas kvällstid tack vare decaf 8)

(recept fritt från Espressoboken)
 

Cheffalo

Hedersmedlem
Köper aldrig krossade tomater, bara hela. Bara det är skillnad i smak. Eller färska, skållade och skalade och reducerade (låta puttra en stund så en del vatten kokar bort).
 

mårris

Well-known member
Cheffalo sa:
Köper aldrig krossade tomater, bara hela. Bara det är skillnad i smak. Eller färska, skållade och skalade och reducerade (låta puttra en stund så en del vatten kokar bort).
...och det är det som är grejen med mutti, dom smakar fanimej nyplockade, koncentrerade och fräscha - till skillnad från det mesta på burk. och 90% av året är tomaterna man köper färska inte kul (jag har hittat dom på ica och vivo, men inte alla butiker - samt en del deli-butiker).
 

mårris

Well-known member
Cheffalo verkar vara inne på rosé. Har ni några bra tips? Jag har beställt några flaskor Marqués de Cáceres Rosado ur best-sort. Dom var riktigt trevliga - lite vuxnare än mycket hallonsaft som säljs.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp