Var köpa god Syrup

Glen

Well-known member
Hej.

Blev lite nyfiken på Syrups, speciellt av Cheffalo nämnda "Chocolate Milano från Torani", samt övriga smaker från Torani. Vad är så speciellt med dem i jämförelse med andra syrups och var köper man dem?

Ha d.
Glen 8)
 

KentAgent

Member
Torani syrups kan du köpa hos många Electrolux Home butiker bl.a, annars kan du maila jbcoffeehouse om närmaste återförsäljare.

Mvh / Kent
 

Audionet

Active member
Nu bor du inte i Malmö, men om man gör det så finns den hos Frippes Bönhus.

Jag tog den sista Milano chokladen i förra veckan :)
 

Cheffalo

Hedersmedlem
Det jag tycker gör Torani så outstanding är att de funkar till både varmt och kallt och har inga konstiga bismaker om man "använder dem fel" pga att de inte innehåller en massa kemikalier och artificiella aromämnen.
Kommer ihåg när jag provade chokladsyrup från Saturnus... Bluäk, hälldes ut ögonaböj!
Vi har ju några sorter, annars är John Wall i PUB, Drottninggatan Stockholm, mycket välsorterade.
 

ts

Well-known member
Cheffalo sa:
Vi har ju några sorter, annars är John Wall i PUB, Drottninggatan Stockholm, mycket välsorterade.

Jag var där idag och tyckte de bara hade udda smaker (Tiramisù och kanel...) på 750ml-flaskor, annars fanns bara 50ml-flaskor för 19 kr styck... Jag tänkte fråga om de hade de populärare smakerna på lagret, men det var en gubbe som tydligen måste ha ALLA espressomaskinerna demonstrerade för sig av tjejen som jobbade där, så gav upp och gick.
 

ts

Well-known member
John Walls (inte så) välsorterade sortiment av Torani Syrups 750 ml består nu enbart av Cinnamon, Creme de Cacao och Irish Cream.
 

niad

Well-known member
Kan nån med lite ork i fingrarna göra ett inlägg om hur man använder syrup. Har aldrig testat. Sitter och dricker mina dubbla eller ristrettos och ibland tar jag en liten 2cl Borghetti och sippar på bredvid. Frugan dricker Cappucino endast. Skulle vara kul att överraska henne med nåt nytt till Idol nästa vecka.
 

Anne

Well-known member
Jag använder DaVinci syrups, och framför allt de sockerfria. Funkar alldeles kanonbra - vanilj, choklad och irish cream har jag hemma. De är däremot inte så lätta att hitta. Da Vinci finns lite här och där, men sockerfria har jag bara hittat på Martin Ohlsson (som för övrigt har riktigt stort sortiment på de vanliga), och även där bara nån gång då och då.

Jag brukar slå i en skvätt istället för annat sötningsmedel - ja, jag gillar sött kaffe - i min latte.
 

Zäta

New member
Hej!
Är det någon som vet var kan köpa gingerbread syrup?
Antingen beställa över nätet eller ännu hellre köpa i butik (i Stockholmsområdet).
Alla tips tas tacksamt emot!
:unsure:
 

Steven

Active member
Någon som vet vart jag kan köpa Monin syrup i Stockholm. Är ute efter 0.7l flaskor, vanilj.

Tack på förhand!

Edit: Finns på Martin olsson Storängsbotten.
 
Senast ändrad:

svartvest

Well-known member
Syrups prisskillnad är ganska stor en stor flaska kostar 149kr på Waynes medan ett ställe som säljer the och lite kaffe tar ca 250kr för samma flaska...
 

Forumstatistik

Trådar
14,664
Inlägg
155,700
Medlemmar
19,363
Senaste medlemmen
IsseBisse
Topp