Vad har ni i kvarnen just nu?

Trase

Well-known member
Någon som vet var man kan köpa costas rostningar på nätet?

Håll ögonen på hans egen sida... Dröjer nog tills ett tag efter BC-tävlingen!

-------------------------
I början av 2009 kommer vi att öppna vår webshop med ett av Sveriges bästa sortiment av specialkaffe.
Välkomna

Ett Gott Nytt och Kaffeår
önskar vi på Costas
-------------------------
 

djneo

Well-known member
Håll ögonen på hans egen sida... Dröjer nog tills ett tag efter BC-tävlingen!

-------------------------
I början av 2009 kommer vi att öppna vår webshop med ett av Sveriges bästa sortiment av specialkaffe.
Välkomna

Ett Gott Nytt och Kaffeår
önskar vi på Costas
-------------------------

Jo men så har det ståt i flera månader. Först tror jag att det skulle vara klart i början av feb.
 

GLC

Well-known member
Tidigare har jag mailat dem och då har det gått att köpa mail-ledes, bör väl även gå nu, även om det är roligare att se vad de har för sortiment...
 

Spider

Well-known member
Caffe Poli (95% arabica, 5% robusta) trevlig blandning. Nu har Siba fått detta kaffe som jag betalade 300kr på NK i Sthm, på Siba kostar kg - 169kr.
 

Faktor

Well-known member
Harrar från da Matteo. Lustigt, kunde inte känna någon blåbärskaraktär alls. Snarare åt det kraftigare hållet, men ändå sött. Mörkrostat?
 

Fridolf

Well-known member
Tres flores

Efter att ha njutit av den sista påsen J&N maragogype har jag nu gått över till estates tres flores. Riktigt god. Nybakat bröd och en utsökt cappu på en söndagmorgon - himmelskt!

Tack Martin (kaffecompaniet) för tipset!
 

MiC

Well-known member
Jag har också Harrar från Damatteo och får inte till den. Besk och sur i både Aeropress och espresso.
 

Daffy Duck

Well-known member
Jag har också Harrar från Damatteo och får inte till den. Besk och sur i både Aeropress och espresso.
Harrar från da Matteo. Lustigt, kunde inte känna någon blåbärskaraktär alls. Snarare åt det kraftigare hållet, men ändå sött. Mörkrostat?

Verkar vara ett fenomen med de senare laddningarna av Harrar. Åres senaste har inte heller samma tydliga blåbärskaraktär som tidigare (även Eva på Åre Kafferosteri kunde bekräfta detta). En ny skörd med lite annan karaktär kanske?
 

augusto

Well-known member
Haugaards Panama Pacamara Honey, rostad 4:e mars. Det var länge sedan jag drack något så gott.

Var får man tag i Panama Pacamara Honey rostad 4:mars? jag vill gärna prova. :)

Medan jag väntar på GoKaffe, måste jag köpa färdigrostat. Vad rekommenderas, om det ska vara espresso?

Det ska vara första gång jag ska köpa färdigrostat. Jag tänker köpa tre eller fyra olika för att prova.

Tack för alla tips! :coffee:
 

Salvenius

Active member
Köpte igår en liten påse Amaro Gayo till presskannan. Riktigt trevlig sort faktiskt, ett s.k. "fruktkaffe" förvisso, med toner av olika bärsorter men utan att vara för syrlig. Trevligt som omväxling till de robustarika espressoblandingarna som jag mest dricker annars.
 

Axel

Well-known member
Harrar från da Matteo. Lustigt, kunde inte känna någon blåbärskaraktär alls. Snarare åt det kraftigare hållet, men ändå sött. Mörkrostat?

Koppade 5kaffen från DaMatteo den 5mars där Harrar och Gethumbwinin var några av dem. Måste säga att jag tycker karaktärerna man vanligtvis finner i dessa kaffen var som bortblåsta. Det fanns en mild väldigt len och blank syra och en smärre söttma. Men inte alls som en Harrar brukar smaka. Jag vet inte om kaffet hade behövt åldras, om de gröna är gamla eller om Per helt enkelt vill "safe" rosta sitt kaffe för att få ett större gehör bland gemenemannen.

Annars dricker jag en helt ny Kenyan från Koppi.
 

mts

Well-known member
börjar bli dags att köpa en andrakvarn tror jag, har lite kvar av Tim Wendelboes magnifika espressoblend, öppnade en påse Jazz från Åre idag som vart fantastiskt från första skott och imorrn kanske madam Popa från J&N får krypa ner.

ah, det hårda livet :)
 

Fillip

Active member
Just nu har jag Vallgatan 5 från daMatteo i kvarnen. Inte hunnit experimentera så mycket med extrahering, men dum, de är den inte! :)
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,469
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp