Vad har ni i kvarnen just nu?

Faktor

Well-known member
Nu är det Koppis Beloya som gäller för min del, fick inte till den som espresso (orkade dock bara försöka en gång), imorgon ska det bli lite aeropress & presskanna :) Den doftar lovande i alla fall.
 

lupoo

Well-known member
J&N 5 Estate (v3.0)
Just de fick tag på den nya versionen av blandningen. Smakar lite mildare än tidigare samt inte så mycket syra på slutet. Bra kaffe(dålig bild)!
picture.php
 

kellogs

Well-known member
JN rwanda gatsinga i en bodum press kanna. de va nog bland de bästa jag druckit!!

Det kaffet är riktigt fint som presskaffe. (köp en aeropress så slipper du smulorna ;))

Själv kör jag te- och kaffehusets egna blandning i min espressomaskin. Men ska åka och handla lite milestone tänkte jag. Kanske blir det en god single till press också.
 

KAOTICA

Member
POP ! köpte en påse igår ,nu är det bara 1/3 kvar =( Har misslyckats med 6 skott .Have to fulfill my training and feel the force run trough by body before i can become a jedi of espresso:blush:
 

larjo11

Well-known member
POP ! köpte en påse igår ,nu är det bara 1/3 kvar =( Har misslyckats med 6 skott .Have to fulfill my training and feel the force run trough by body before i can become a jedi of espresso:blush:

Vill man inte slösa med med finkaffe kan man köpa en brun påse Musetti på Hemköp/Willys.

Själv får jag "stå ut" med Zoegas Hazienda i perkulator över jul. Inte så pjåkit om man överdoserar lite.
 

fotogenicco

Well-known member
Kör med Café vero guldpåsen nu, smakade perfekt i början, men nu när ca halva påsen är förbrukad får jag inte till den längre. droppar mest helt plötsligt och den smakar beskt. Skit och (några tips?), tyckte så mycket om den, hade en bitter eftersmak som i mörk choklad, doftade även mörk choklad när man malde den.

Mvh Nicholas
 

AJ

Well-known member
Nu är allt kaffe som jag hade med mig från Guatemala slut. Införskaffade en påse Misty valley som nog öppnas imorgon som en liten julklapp till mig själv.
/A
 

Faktor

Well-known member
Koppi Beloya

Bryggt i upp-o-nedvänd Aeropress, 85-gradigt vatten, 1 Aeropress-skopa ungefär bryggmalet.

Sött, frukt, mycket bär. Lätt syra.
 

thurfjell

Well-known member
Koppi San Sebastian, J&N Idido och DaMatteo Sturepassagen. Mycket trevliga kaffen, speciellt Ididon - tror jag har avverkat sex påsar under hösten.
 

Buffeln

Well-known member
Zoegas Hazienda... :( Nöden har ingen lag när allt är stängt och koffeinabstinensen sätter in. Men det var ingen bra avslutning på julen!
 

Thomaz

Well-known member
Just nu håller jag på med att testa Kopi Luwak till hustruns förtret...
Hon tycker dock att det smakar bra men att jag hade kunnat hålla
skördesättet och behandlingen därefter för mig själv.
Hon får nog nöja sig med Jamaica Blue Mountain så länge...
Ere Jul så ere....
//Thomaz;)
 

zix

Well-known member
Ojojoj, lyxkaffe minsann!

Har just gjort slut på en Mito (Marmelads egen blandning). Har ju druckit rätt många dubbla på Marmelad av den här blandningen, men av någon anledning har det aldrig blivit av att testa den hemma.
Den var faktiskt riktigt snäll och trevlig att hantera. Lätt att få till ristretto med, relativt stort temperaturområde för lyckad shot - jag tror inte att det blev ett enda misslyckat skott faktiskt.
Sa jag att den är väldigt god också? Funkar både som espresso och i latte, min lattedrickande kvinna kommenterade direkt att "det var en bra kaffe".
Jag förstår nu ännu bättre varför de på Marmelad är så nöjda med sin Mito.
 

mts

Well-known member
J&N Isola, känns underbart att vara hemma igen. Har varit på tok för mycket arabica ett tag så det känns härligt att få ett halvkilo färskrostat med massor av chokladtoner och härlig crema :)
 

kellogs

Well-known member
Lilla kafferosteriets espressoblandning är just nu i kvarnen... ska dra ett par shots senare ikväll återkommer med smak rapport
 

Forumstatistik

Trådar
14,656
Inlägg
155,656
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp