Sidan 443 av 459 FörstaFörsta ... 343393433441442443444445453 ... SistaSista
Resultat 3 537 till 3 544 av 3670
    Citat Ursprungligen postat av gabriel b Visa inlägg
    Kolla med Oliv och Te i Örebro. De hade J&N kopparna med "gröna bönan", "döskalle" och helt blanka när jag köpte mina...
    Döskalle?

Senior Member
    Reg.datum
    aug 2011
    Citat Ursprungligen postat av BloodyMezzo Visa inlägg
    Döskalle?
    De svart/vita med "carnivales" motiven.

Citat Ursprungligen postat av gabriel b Visa inlägg
    De svart/vita med "carnivales" motiven.
    Googlade fram dem förut. Skitsnygga! ☺

Delanero 60/40. Ganska lik J&N La Bomba. Vilket ju inte kommer som nån överraskning med så mycket robusta i. Vet inte riktigt varför jag köpte en sån sort när jag just nu saknat mjölkskummare. Men helt ok som espresso.

Tre Forze från Sicilien. Ett ädelt kaffe, rostat över sakta eld på olivved. Det känns baske mig.

IMG_0366.jpg
    Senast redigerat av Satyricon den 2015-08-28 klockan 18:53.
    Praeterea censeo coffeam robustam laudandam esse.

Tre kilo Gimoka Speciale Bar, en ovanligt robust blandning från Norditalien. Enligt uppgift 30/70, vilket ger en arabicachock när man är van vid 10/90.

IMG_5032.jpg
    Praeterea censeo coffeam robustam laudandam esse.

Citat Ursprungligen postat av BloodyMezzo Visa inlägg
    Johan och Nyströms kaffeporslin är antagligen det bästa jag nånsin stött på. Härligt tjockt gods och snygg form. Jag har deras espresso- och cappuccinokoppar fast med Yard Dog-motivet. Men det måste ju gå att få tag i samma porslin utan deras inblandning. Vet inte vad märket heter eller var de kommer från. Mina koppar är helt blanka i botten.
    Hur har du fått tag i dem med yarddog?? Jag såg dem för 3-4 år sedan på J&Ns konceptbutik men de sa att de ej fanns till salu..
    coffeerookie på Instagram

Citat Ursprungligen postat av kafferookie Visa inlägg
    Hur har du fått tag i dem med yarddog?? Jag såg dem för 3-4 år sedan på J&Ns konceptbutik men de sa att de ej fanns till salu..
    Det var där och då jag köpte dem. Nära södra station i sthlm. De hade slut på cappuccinokoppar så det blev några begagnade sådana och nya espressokoppar. Nu har jag precis beställt fyra av deras carnivales cappuccinokoppar från nån sida på nätet. Kostade bara nittio kr per kopp med fat. Billigt tyckte jag.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •