Vad har ni i kvarnen just nu?

Glen

Well-known member
Kenya AA Estate från Johan och Nyström. Fler som har det? Jag måste bara säga att den är riktigt god. Dock hänger creman inte med så länge. Men vilken smak!

Hittade en liten butik ("två goda ting") i Mariefred när jag och tjejen var där. De sålde massa från Johan & Nyström, men vart köper jag det kaffet i Uppsalaområdet/stockholm? Nån som vet?

Glen
 

Molarin

Well-known member
Mauro De Luxe just nu. Men enligt uppgift ska "min" Deli börja med J&N snart och då blir det nog en påse Bella.
 

ts

Well-known member
Glen sa:
Hittade en liten butik ("två goda ting") i Mariefred när jag och tjejen var där. De sålde massa från Johan & Nyström, men vart köper jag det kaffet i Uppsalaområdet/stockholm? Nån som vet?
Glen

Kaffemaskinen i Stockholm.
 

lupoo

Well-known member
Laddade ner lite De Sica (som Cheffalo lade ner i påsen när vi var där och handlade maskin i förra veckan)i kvarnen för en eftermiddagskopp. Blev en helt super, med fin mandel ton och lååång eftersmak. Tror jag tar en till...
 

wesaft

Well-known member
Jag har LaBomba i kvarnen just nu, på tiden att jag testar mer och mer robusta.

Jag får att spinna vidare på knarksnacket.
Sjöbergs krönikor i GP får en helt annan innebörd när man läser dem igen. eller vad sägs om: "Börjar känna att jag har fått en överdos av friidrott. Två, tre dagar till här och jag hade blivit dödssjuk"

PS. Koffein är nyligen borttaget från dopningslistan. DS.
 

jb

Well-known member
Räknas väl som partisk men Caffè Royal, dubbel ristretto, :lol: kändes inte fel efter den hemgjorda hamburgertallriken...
 

Rozzo

Well-known member
Monteriva's Marche....lyckas inte få till någon bra crema. :(
Någon som testat någon blandning från Passalacqua? Har för mig att Bar Centro kör det.
 

Forumstatistik

Trådar
14,630
Inlägg
155,464
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp