Vad har ni i kvarnen just nu?

pojken_pelle

Active member
treefinger sa:
pelle? Vart får man tag på den där 4 esteate-blandningen från estate coffee i danmark? Måste man åka hela vägen ner eller hur ska man bära sig åt?

Anybody?

Har inte sett den i Sverige, så du får nog ta en tur till Köpenhamn för att dricka den.

/pelle
 

Lars

Well-known member
andcar sa:
-Kaxigt med två kvarnar... När jag blir stor ska jag också ha det! :D

Det är förstås en tanke! Har fortfarande kvar min gamla Gaggia MMF. Inte mycket till kvarn, men man skulle kunna fylla den med lite fulkaffe, så att man kan träna på lattearten så fort andan faller på. Det blir säkert helt ok, särskilt om man bara skall titta på resultat och slipper dricka det ;)
 

arto

Well-known member
Nu har jag Segafredo Zanetti. Vet inte riktigt vad jag ska berätta om det...

Mörkrostad med rätt varierande storlek på bönorna. Säkerligen en del robusta i den, men saknar den där riktiga strävheten. Ingen fin arabicasyrlighet. Kostar 180 exkl bilfrakt i butiken. Kan beställas från Italien för 100 inkl frakt. Då skulle den vara klart prisvärd då...
 

wesaft

Well-known member
Nu har jag druckit alldeles för mycket te på siståne...
Köpte precis hem 200g de Luxe från min lokala butik, mmm va gott det blev. Det var ingen favorit sist jag körde den, men nu blev det kanon. Antingen var jag mer sugen eller så låg smaken från perkulatorkaffet kvar sen helgen ;)
Lovat polaren en islatte, det blir nästa utmaning.

edit: Oj, va stissig jag blev nu :shock:
 

Pat Cilio

www.sensetrade.se
Hur färsk är de då?!?

Fick du några små svarta prickar i espresson?

PS Hämtar upp min del imorgon :lol:
 

andcar

Well-known member
Vet att Mauro finns att köpa på Electrolux Home-butiker runt om i landet. Har de den inte inne så kan de beställa hem Mauro och andra produkter som finns hos jbcoffeehouse som är generalagent.
 

Lars

Well-known member
Just nu är det en skvätt fulkaffe (Musetti) kvar i kvarnen, men jag var iväg på lunchen och köpte en påse Super Crema från Universal. Jag har inte kört den sedan vi bytte till Giotton, så det skall bli spännande att se hur resultatet blir. Den funkade bra på Gaggian som jag hade tidigare.
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Kvarnen ligger hemma hos en kompis, jag donerade bort den.
I väntan på min nya kvarn kan jag klämma på påsen med Mauro Onda bönor och drömma om kaffe som kaffe ska vara. Nämligen nymalet. 8)
 

Lars

Well-known member
Mr Isomac sa:
Kvarnen ligger hemma hos en kompis, jag donerade bort den.
I väntan på min nya kvarn kan jag klämma på påsen med Mauro Onda bönor och drömma om kaffe som kaffe ska vara. Nämligen nymalet. 8)

Ett riktigt kaffe, som ger hår på bröstet! 8) Eventuellt även på ryggen :twisted:
 

mrjohan

Well-known member
Bröllops"presenten" från Aldo och Carlström, Montano Gran Miscela! :D
Snart slut dock och då går jag på nästa påse Mehari.

Snart bär det av till Italien, Kampanien, och där kanske det blir ett och annat kilo i resväskan hem.
 

Init13

Well-known member
Blev pålurad en påse Mauro De Lux igår och "satan i gatan" vilken smak. Så den får allt ligga kvar i kvarnen ett tag.
:lol:
 

mrjohan

Well-known member
Bra att veta! Tack!
Är det i anslutning till deras egna kaffebar, Mexico, som det ska finnas ett antal av i Neapel?
 

Cheffalo

Hedersmedlem
Japp! Mekico. Hade för bråttom just då, men det fanns massor av kul i den butiken/baren! Om man håller höger sida av piazzan, ett par-tre kvarter ner från Garibaldi.
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,467
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp