Sidan 3 av 455 FörstaFörsta 123451353103 ... SistaSista
Resultat 17 till 24 av 3640
    Jag kommer med en höjdare här. Har Klaus Thomsens världsmästarblandning.

Maragogypebönan (Nicaragua) från Lilla Kafferosteriet på Baltzarsg. Helt otrolig elefantböna som ger det bästa presskaffet jag har smakat.

yirgacheffe, auktionsvinnarkaffe som jag turligt nog köpte 9 kilo av. Gott, men det är svårt att hitta rätt rostning den här gången.

Universal Super Crema (USC). Börjar tröttna på detta kaffe men vill göra slut på det. Detta var min första påse av USC och jag blev tyvärr inte helt övertygad.

JvD,

Vad är det du inte gillar med Super Creman? Jag tyckte det var en trevlig bekantskap, men jag har bara köpt det i lösvikt, så jag har inte druckit det under någon längre period.

Dan,

Hur är världsmästarblandningen då?

Vad det inte pojken_pelle som skrev något om att den var riktigt grym, bättre än 5E?

Citat Ursprungligen postat av Lars
    Dan,

Hur är världsmästarblandningen då?

Vad det inte pojken_pelle som skrev något om att den var riktigt grym, bättre än 5E?
    Den blandnignen jag snackade om var den de har på estate coffee i köpenhamn, som består av 4 olika bönor, 4 estates heter den. För närvarande innehåller den:

La Minita, Tarrazu, Costa Rica
    Daterra, Cerrado, Brasilien
    Laureno Flores, Estelí, Nicaragua
    La Irlanda, Chiapas, Mexico

Den blandningen som Klaus Thomsen använde vid WBC innehöll bara två olika bönor. La Minita från Costa Rica och Daterra från Brasilien.

Är riktigt sugen på att testa WBC blandnigen.

/pelle

Citat Ursprungligen postat av zix
    yirgacheffe, auktionsvinnarkaffe som jag turligt nog köpte 9 kilo av. Gott, men det är svårt att hitta rätt rostning den här gången.
    Hej Zix.
    Var köper du ditt råkaffe?

Macchiato

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •