Vad har ni i kvarnen just nu?

Lars

Well-known member
JvD,

Vad är det du inte gillar med Super Creman? Jag tyckte det var en trevlig bekantskap, men jag har bara köpt det i lösvikt, så jag har inte druckit det under någon längre period.
 

Lars

Well-known member
Dan,

Hur är världsmästarblandningen då?

Vad det inte pojken_pelle som skrev något om att den var riktigt grym, bättre än 5E?
 

pojken_pelle

Active member
Lars sa:
Dan,

Hur är världsmästarblandningen då?

Vad det inte pojken_pelle som skrev något om att den var riktigt grym, bättre än 5E?

Den blandnignen jag snackade om var den de har på estate coffee i köpenhamn, som består av 4 olika bönor, 4 estates heter den. För närvarande innehåller den:

La Minita, Tarrazu, Costa Rica
Daterra, Cerrado, Brasilien
Laureno Flores, Estelí, Nicaragua
La Irlanda, Chiapas, Mexico

Den blandningen som Klaus Thomsen använde vid WBC innehöll bara två olika bönor. La Minita från Costa Rica och Daterra från Brasilien.

Är riktigt sugen på att testa WBC blandnigen.


/pelle
 

Lars

Well-known member
Tack för klargörandet, Pelle!

Då finns det alltså 2 blandningar som måste testas!
 

mrjohan

Well-known member
Också Passalacqua Mehari, nyöppnad påse, kvällen till ära. Verkar vara en rätt så lättarbetad böna. Inte många shots innan den smakade mums.. :)
 

zix

Well-known member
macchiato sa:
Hej Zix.
Var köper du ditt råkaffe?
Köper det oftast lokalt. Just yirgacheffen köpte jag via ett gruppköp på TMC (toomuchcoffee.com) - en kille som hade kontakt med nån inköpare och kunde köpa en 60-kilossäck av just det där kaffet.
För övrigt är det ingen tull på råkaffe...
 

macchiato

Member
Hej Zix!
Någon gång i framtiden funderar jag på att köpa ifrån Has Bean i England.
Har du någon erfarenhet av honom?

Macchiato
 

jope

Well-known member
Just nu Circi.

Många verkar byta bönor ofta...jag tycker mig ha problem att hitta rätt varje gång jag byter böna, halva kilot borta innan jag är helt nöjd...
 

Cheffalo

Hedersmedlem
Då är vi två 8) Eller har jag redan sagt det, tidigare.. Ah, måtte det bli eftermiddag så vi kan cykla ut till havsbandet och slöa i solen!

jope, det är bara en fråga om rutin och magkänsla som kommer med tiden. Håll ut! :)
 

treefinger

Well-known member
pelle? Vart får man tag på den där 4 esteate-blandningen från estate coffee i danmark? Måste man åka hela vägen ner eller hur ska man bära sig åt?

Anybody?
 

mårris

Well-known member
hällde just upp ett par nävar la bomba från J&N i kvarnen. inte dumt alls - första shoten satt direkt!
 

zix

Well-known member
macchiato sa:
Hej Zix!
Någon gång i framtiden funderar jag på att köpa ifrån Has Bean i England.
Har du någon erfarenhet av honom?
Macchiato
Hej macchiato. Jag trivs bra med min lokala handlare (Tinas) men Hasbean har ju verkligen en del spännande sorter. Jag har ännu inte köpt något från honom, tänker att det väl blir för dyrt att frakta om man inte kan komma överens om samfrakt med någon mer, som helst då bor i samma trakt...
 

t-son

Active member
Alltinerar just nu mellan Mauro De Luxe och Mauro Cocerto. Har mycket svårt att avgöra vilken som är favvo! Mycket goda båda två. Har just avnjutit en 3:a Concerto.

T-son
 

Forumstatistik

Trådar
14,630
Inlägg
155,464
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp