Vad har ni i kvarnen just nu?

Mardukas

Member
Idag fylldes kvarnen med Passalacqua Mehari igen. Long time, no taste! Satt bra i gommen. Frugans latte mötte kraftigt bifall!
 

djneo

Well-known member
Här blir det Idido och 5 Estate ett tag fram över... Måste säga att Ididon måste vara ett av de bättre som jag druckit...
 

lupoo

Well-known member
Blev en påse J&N El Salvador La Esperanza som nödlösning när det inte fanns någon blandning att få tag på hos den lokala handlaren så här till helgen.
Lite svår att få till på en gång, blev dock fina "cappun" till frukost.
Ett kaffe med en mycket len munkänsla, skall vara "karamellsöt" också men det har jag inte riktigt fått till, än.
 

Kaffegalningen

Brewtal kaffenörd
Bara varm choklad idag... En mix av Oboy, kakao, socker och lite vispgrädde blir mumselimums när det skummas... Javisst, en skvätt mjölk ska det vara i koppen också. :)
 

robbowan

Well-known member
Blev en påse J&N El Salvador La Esperanza som nödlösning när det inte fanns någon blandning att få tag på hos den lokala handlaren så här till helgen.
Lite svår att få till på en gång, blev dock fina "cappun" till frukost.
Ett kaffe med en mycket len munkänsla, skall vara "karamellsöt" också men det har jag inte riktigt fått till, än.

Blivande svärfarsan (de är från El Salvador och han var kaffeplockare där en gång i tiden) provade några bönor från Himalaya i Hötorgshallen och sa att det där var bra bönor men inte de bästa från El Salvador.

Tydligen ville de inte haggla... :lol:
 

robbowan

Well-known member
Nu snackar vi hemma och eftersom jag precis skaffat min första kvarn sedan jag återvände till gamla, kära Svedala (och tyvärr inte kan tjacka för dyra kaffeblandningar än) testar jag mig fram.

Just nu Caffé Molinari d'Oro.

Innan det deras blandning Espresso.

Helt OK men inte de bästa jag druckit direkt.
 

jodah

Well-known member
Ena kvarnen :Zoegas Sidamo ethiopia.

Ett budgetval som jag kör longblackare på.
Blir riktigt kryddigt o mustigt.
Känns lyxig för 49 spänn halvkilot.

Andra kvarnen får La Bomba igen, som jag aldrig verkar tröttna på.
 

larjo11

Well-known member
Skåprensning:
Caffé Mauro Atto Primo - Ganska trevlig men lite för hårt rostad.
Passalacqua Cremador - Smakade mest damm. Det sista åker nog till hexblandningsburken...
 

Daffy Duck

Well-known member
Sista lilla skvätten av David Haugaards honeyprocessade Pacamara från Gonzalo Rojas tippas snart i K6an.
Sista koppen ska avnjutas med guldfilter till frukost och kommer garanterat att förgylla min dag.
Åh, vad jag kommer att sakna det här kaffet när det tar slut.
Det bästa jag druckit på riktigt riktigt länge.
 
Hällde lite Åre Pop i kvarnen precis för en morgon capp - vad gott det är! Tror det är min favorit från dem just nu. Sen blir det Dogville och WBC.
 

Faktor

Well-known member
Har köpt mig en påse av Åres Panama Los Lajones Honeyprocess Lot #4... Liiite färsk, tre dagar gammal. Men snart så :)

Först: Harar.
 

rotlas

Well-known member
Dricker för närvarande J&N Sumatra Lintung. Gott, jag har kommit fram till att jag älskar syrliga kaffen! Min favorit hittils i denna kategori är dock fortfarande Estate Coffees Kenya-kaffe.
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,655
Inlägg
155,652
Medlemmar
19,354
Senaste medlemmen
EMJ
Topp