Vad har ni i kvarnen just nu?

Paul

Member
Drop Coffee. Rwanda Kamiro. 1700-2000 meter över havet.
Batch 1. Rostdatum 26/1-15.
En tvättad bourbon, citron och jordgubb.
 

Magol

Well-known member
Tillbaka på Bergstrands Mocca igen. Denna gång något ljusare rostat i min Behmor. Ett gott kryddigt kaffe.
 

Satyricon

Well-known member
Drog fram en påse Espresso Il Gustoso från Dinzler Kaffeerösterei i Tyskland. År 2006 utnämnd till Tysklands bästa espressoblandning, och den har sin charm, utan tvivel. Känns dock som en ren arabicablandning, men jag har inga uppgifter som bekräftar detta. Funkar att varva med några dagar innan man kopplar på dieselloket igen och öppnar en robustapåse.

FullSizeRender-1.jpg
 

lupoo

Well-known member
Drog fram en påse Espresso Il Gustoso från Dinzler Kaffeerösterei i Tyskland. År 2006 utnämnd till Tysklands bästa espressoblandning, och den har sin charm, utan tvivel. Känns dock som en ren arabicablandning, men jag har inga uppgifter som bekräftar detta. Funkar att varva med några dagar innan man kopplar på dieselloket igen och öppnar en robustapåse.

Visa bilaga 13879

Kände mig tvungen att kolla upp detta kaffe. Efter lite letande hittade jag på en webshop i UK en deklaration på att blandningen innehåller 90% arabica. Tror att den är ganska hårt rostad, har erfarenhet av det även från tyska microrosterier som rostar även de fina arabicorna väldigt hårt.
 

Satyricon

Well-known member
Tack, det var intressant! Anade nog att det kunde finnas en liten dos robusta. Ska försöka klämma ut lite mer ur bönorna i morgon. Hårt rostad kan man nog säga att den är.

Kände mig tvungen att kolla upp detta kaffe. Efter lite letande hittade jag på en webshop i UK en deklaration på att blandningen innehåller 90% arabica. Tror att den är ganska hårt rostad, har erfarenhet av det även från tyska microrosterier som rostar även de fina arabicorna väldigt hårt.
 

Satyricon

Well-known member
Mokaflor Blu, en blå påse bönor från Florens stolthet. 50/50-blandning, en trevlig bekantskap, förfinad, men med ett skälmskt leende och ett ädelt stråk av förbittring.
 

Magol79

Member
Alternerar just nu mellan J&N Pineapple Thief och Costas KarinDundu. Jag älskar verkligen josiga fruktiga kaffen! Brygger dem m. Aeropress.
 

Satyricon

Well-known member
Caffè Martella ”Mirus Class”. Ett högädelt kaffe från ett rosteri i Rom, som fått medalj av presidenten. Grundat redan på 40-talet. Är det månne så att det bästa kaffet görs i Rom: en lagom kompromiss mellan milanesarnas arabicatyranni och napolitanarnas robusta häxsabbat?
Bild 2015-03-06 kl. 17.28.jpg
 

Magol79

Member
8570944a33497bf06e9f41334dd774bc.jpg
 

Paul

Member
I bryggkaffekvarnen ligger nu Etiopien sidamo från Espresso House.
I espressokaffekvarnen ligger Godfather´s Blend från Costas rosteri.

Bubblare från Johan&Nyström liksom Drop Coffee väntar på att ta plats :lol:
 

asharidu

Well-known member
Just nu India Monsoon Malab till press&filter och till espresso FTO
 

Bilagor

  • WP_20150311_011 (2).jpg
    WP_20150311_011 (2).jpg
    86.6 KB · Visningar: 37

Wilderwein

Well-known member
Balck coffee Guji. Riktigt god måste jag säga. Lite tråkigt att påsen inte är vakuumförpackad. Kan varmt rekomendera alla att prova.
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,652
Inlägg
155,618
Medlemmar
19,351
Senaste medlemmen
Zeepreeme2
Topp