Sidan 471 av 472 FörstaFörsta ... 371421461469470471472 SistaSista
Resultat 3 761 till 3 768 av 3772
    Citat Ursprungligen postat av Eightfiftysix Visa inlägg
    Kör du det enbart som espresso eller brygger du annat också? Försöker själv få till det så gott jag kan i Aeropressen!

Nu längtar jag efter paket som FÖRHOPPNINGSVIS kommer idag. Råkaffe Yirgacheffe som jag ska testa rosta själv, J&N Fika och Brazil Fortaleza. Ska bli kul att prova!
    Ursäkta sent svar🌞
    Det blir mest espresso eller cappuccino. Den har fortsatt vara en ny favvo hos oss.

Beställt i från DristanAlsela, någon som provat? En blended som jag hört av danskasläktingar ska vara riktigt god. Normalt hade vi provat tillsammans men nu är det som det är så då beställde jag.

Senior Member bautas avatar
    Reg.datum
    apr 2006
    https://www.gringonordic.se/colombia-anaerobic-castillo
    Verkligen speciell, men insett att jag gillar etiopiska naturals, med den lite fermenterade tonen.
    Bönornas doft påminnee lite om svarta jästa bönor.

Mkt trevlig som aeeopress

Skickat från min SGP771 via Tapatalk

Nån som kan tipsa om lite mer "spännande" bönor?

Har testat såna som J&N Brazil Fortaleza, Fika, El Salvador Menendez nu... men ingen av dem är lika avvikande från det jag tänker på som "normal" kaffesmak och spännande som Drop Coffee Uraga jag köper då och då via Lidl (grymt bra deal!). Det är så mycket mer, och annorlunda, spännande smak/aromer..

Nån som har råd om bönor som är prisvärda, men mer överraskande såsom tex dessa Uraga är?

Senior Member Coraxoss avatar
    Reg.datum
    jan 2019
    (...)Nån som har råd om bönor som är prisvärda, men mer överraskande såsom tex dessa Uraga är?
    Jag gillar också de bönorna, att de är naturligt processade kan vara en del av svaret, kan leda till smaker som sägs antingen älskas eller helst undvikes.

Citat Ursprungligen postat av Coraxos Visa inlägg
    Jag gillar också de bönorna, att de är naturligt processade kan vara en del av svaret, kan leda till smaker som sägs antingen älskas eller helst undvikes.

Ja, jag var nog så förvånad att jag blev lite skeptisk första gången jag smakade på kaffe från dem..men efter nångång kändes de bara jäkligt härliga. Aromen från dem slår alla andra jag testat med hästlängder, är ju helt fantastiskt från paketet!

Senior Member Coraxoss avatar
    Reg.datum
    jan 2019
    Nån som kan tipsa om lite mer "spännande" bönor?

Har testat såna som J&N Brazil Fortaleza, Fika, El Salvador Menendez nu... men ingen av dem är lika avvikande från det jag tänker på som "normal" kaffesmak och spännande som Drop Coffee Uraga jag köper då och då via Lidl (grymt bra deal!). Det är så mycket mer, och annorlunda, spännande smak/aromer..

Nån som har råd om bönor som är prisvärda, men mer överraskande såsom tex dessa Uraga är?
    Prova dessa, inte billiga men säkert spännande. De är processade på samma sätt som Uraga, bärtorkat kallas det visst på svenska. Jag har druckit kaffe från denna station tidigare, då rostat av Johan och Nyström, det blev min inkörsport till specialkaffe, har även rostat den själv med gott resultat. Jag ska beställa ett paket, har inte provat rosteriet men såg i en annan tråd att folk här gillar det.

Gringo The Outsider Mycket gott och fylligt kaffe, en av min favvobönor både som espresso och cappuccino

Citat Ursprungligen postat av Coraxos Visa inlägg
    Prova dessa, inte billiga men säkert spännande. De är processade på samma sätt som Uraga, bärtorkat kallas det visst på svenska. Jag har druckit kaffe från denna station tidigare, då rostat av Johan och Nyström, det blev min inkörsport till specialkaffe, har även rostat den själv med gott resultat. Jag ska beställa ett paket, har inte provat rosteriet men såg i en annan tråd att folk här gillar det.

Åh, det ska jag absolut göra! Tack för tipset!

Just nu dricker jag Kafferäven Kenya landskaffe! Jättegott faktiskt, och verkligen en SUPERHÄRLIG arom på bönorna. Börjat få till det rätt bra i V60 nu efter lite tweakande. Mums!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •