Sidan 447 av 472 FörstaFörsta ... 347397437445446447448449457 ... SistaSista
Resultat 3 569 till 3 576 av 3769
    Citat Ursprungligen postat av Large Visa inlägg
    DeliCo säljer Lucaffé på postorder eller hämtorder om man bor i Stockholmsområdet. Dock endast på påse vad jag kan se.

https://www.delico.se/kaffebonor/lucaffe
    Ok. Men jag kan garantera att burken är 'the shit' med just det här kaffet.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Nån som provat domma härna? Kunde inte låta bli att köpa en av varje. 200g-påsar. Två för 55kr på Pulsen. Inge vidare datum så klart. Etiopiska kaffet luktade fint och fruktigt men var tunt. De säljs inte som espresso heller utan som brygg/press. Få la plocka fram kannan.

Citat Ursprungligen postat av BloodyMezzo Visa inlägg

Nån som provat domma härna? Kunde inte låta bli att köpa en av varje. 200g-påsar. Två för 55kr på Pulsen. Inge vidare datum så klart. Etiopiska kaffet luktade fint och fruktigt men var tunt. De säljs inte som espresso heller utan som brygg/press. Få la plocka fram kannan.
    Köpte två påsar i Danmark i somras. Minns inte riktigt vad jag tyckte. Ok kaffe, men inte lika bra som riktiga specialkaffen.

Citat Ursprungligen postat av Magol Visa inlägg
    Köpte två påsar i Danmark i somras. Minns inte riktigt vad jag tyckte. Ok kaffe, men inte lika bra som riktiga specialkaffen.
    Nej, att döma av första påsen håller jag med dig. Men det är ju inte specialkaffepris heller.

Den här. Köpt i en trevlig kaffebutik i Gdynia, Polen. Köpte den mest för den snygga något o-pk burken. 100 % arabica. Helt ok kaffe som inte utmärker sig på nåt sätt.

Annars håller jag på att ta mig igenom sortimentet hos den italienska matgrossisten som har flyttat in i grannskapet (Huddinge centrum). De säljer ju mest till restauranger och caféer men även till privatpersoner. Kaffe säljer de främst på 1kg-påsar av märken jag aldrig sett och all text är på italiano. Billigt är det i alla fall. Köpt tre påsar för 100, 100 och 75 kr/kg. Hunnit dricka två men glömt fota dem. Den billigaste var antagligen mest robusta för den gav alldeles för mycket crema i min smak. Den andra var ett bra standardkaffe.
    Var i centrum

Skickat från min HTC One M9 via Tapatalk

Don Bibbo heter stället. Ligger ca 100 meter från centrum. Korsningen förrådsvägen - sjödalsvägen.

Skickat från min D5803 via Tapatalk

Hittade de där på city gross för ett tag sen. En av sakerna jag gillar med finkaffe är ju att det oftast smakar mer än bara kaffe. Testde just Sidamon och de fanns en tydlig bärsmak i kaffet men det är inte ens i närheten av dyrare sidamon jag smakat.
    Helt ok för sitt pris, men inte jämförbart med finare grejer är mitt omdöme.

Skar upp en påse Ionia, ett stadigt kaffe från Catania. Inte mycket syra, men en stor näve jord och mull, ett kaffe som passar bra till en bit höstnougat i oktobers dova klangvärld. Kanske inte min favorit bland sicilianarna, men en pigg kamrat att slänga käft med till vardags.
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Praeterea censeo coffeam robustam laudandam esse.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •