Sidan 478 av 478 FörstaFörsta ... 378428468476477478
Resultat 3 817 till 3 821 av 3821
    Senior Member Jonkens avatar
    Reg.datum
    apr 2017
    Tycker att det finns många alternativ i den prisklassen. Buena Vista landade på 256kr/kg men är nästan lite för tjusigt för vardagskaffe känns det som (till smak, inte pris). Björklunds Djäkneberget 170kr/kg är lite mer ordinär men med en rolig ton av karamell.

Drack "daily brew" när den hette "basic brew" och var inte så nöjd, men i alla fall J&N och Gringo varierar väl innehållet efter tillgång - så det kanske är ganska stor skillnad över tid?

Senior Member
    Reg.datum
    okt 2018
    Mandeling, perfekt rostad från England.. Men pga brexit blir det inget mer då man får lägga 25% + postens avgift numer.

Vet någon av var detta kaffe går att beställa här i Sverige?
    Passar på att fråga om "Old brown java" som är lätt mörk. Fann den på sibyllans men den var ett fiasko hur de rostat den..

Junior Member
    Reg.datum
    sep 2020
    Björklunds, med 60 SEK frakt, gör att priset lägger sig på 288 SEK/kg. Fortfarande billigare än Gringo, men inte med tillräckligt stor marginal för att vara beklämmande. Att jag har Gringo på promenadavstånd bidrar givetvis till att jag tycker om dem.

Senior Member Jonkens avatar
    Reg.datum
    apr 2017
    Ja frakt gör ju så att man blir uppmuntrad till att köpa lite större mängd kaffe än man egentligen vill annars, för att komma upp i ett belopp där den slopas. I Björklunds fall kan det bli två kilo bäst att ha någon att dela med.

I kvarnen: Koppar Indonesien Java Blawan Estate
    Smakade hemskt som presskanna. Väldigt rökigt. Roligt att se hur bryggmetod spelar in, som espresso har intrycket ändrats till lakrits eller salmiak och i V60 är röken under kontroll. Hoppas på att det äntligen ska bli en ljusrost i sista delen av min "stora kafferesa" nästa månad.

Apropå frakt är Koppars modell ganska trevlig om man alltid vill ha nyrostat och slippa behöva planera eller frysa in. Man ska väl helst prenumerera för att det ska löna sig men smidigt som present eller prova-på också.

Senior Member
    Reg.datum
    maj 2007
    Citat Ursprungligen postat av Jonken Visa inlägg
    Ja frakt gör ju så att man blir uppmuntrad till att köpa lite större mängd kaffe än man egentligen vill annars, för att komma upp i ett belopp där den slopas. I Björklunds fall kan det bli två kilo bäst att ha någon att dela med.

I kvarnen: Koppar Indonesien Java Blawan Estate
    Smakade hemskt som presskanna. Väldigt rökigt. Roligt att se hur bryggmetod spelar in, som espresso har intrycket ändrats till lakrits eller salmiak och i V60 är röken under kontroll. Hoppas på att det äntligen ska bli en ljusrost i sista delen av min "stora kafferesa" nästa månad.

Apropå frakt är Koppars modell ganska trevlig om man alltid vill ha nyrostat och slippa behöva planera eller frysa in. Man ska väl helst prenumerera för att det ska löna sig men smidigt som present eller prova-på också.
    Kör också den prenumerationen. Hittade inte rökigheten du nämner, men har bara kört i min V60 än så länge.

Deras modell med 20kr rabatt + fraktfritt när man prenumererar är väldigt trevlig! Gör att det blir lite mindre tröskel att beställa en mindre mängd.

Sent from my HD1913 using Tapatalk

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •