Vad har ni i kvarnen just nu?

s.izeman

Active member
Kahls "Inferno", alternerar mellan dubbla espressos och Lungos. Inte samma goa eftersmak som förra Kahls jag testade, men klart godkänt. 2hg på Kahls i gallerian på Nygatan, Gävle.
 

robbowan

Well-known member
Mellanrostad tanzanisk Arabica från Ngoro-Ngoro.

Lite kakao i doften och en riktigt smooth kopp från pressbryggaren.
 

TheDude

Well-known member
Första koppen för idag, riktigt bra espresso Has Bean Coffee - Jailbreak. Eftersom det är dets sista i paketet så är rostdatumet lite på gränsen, men koppen blev ändå riktigt bra (kanske blev den dessutom bättre av att vädret verkar se ut att bli fint idag och jag är på bra humör).

Andra koppen för idag, inte lika bra espresso (faktiskt inte alls lika bra) en blandning av det sista av Jailbreaken och någon annan Zoega fulkaffe som jag hade liggande. Jag sitter och sakta dricker av denna kopp och paniken börjar krypa på mig (denna gång verkar inte det fina vädret hjälpa). Varför beställde jag inte ny batch från Has Bean tidigare. Jag beställde i torsdags och de skickade paketet ifrån England igår, så det dyker väl upp i min brevlåda på måndag eller tisdag.
 

hne

Well-known member
Jag sitter och sakta dricker av denna kopp och paniken börjar krypa på mig (denna gång verkar inte det fina vädret hjälpa). Varför beställde jag inte ny batch från Has Bean tidigare. Jag beställde i torsdags och de skickade paketet ifrån England igår, så det dyker väl upp i min brevlåda på måndag eller tisdag.

Det är nu du ska ladda ugnen med råkaffe och veta att du redan till nästa morgonkopp är räddad.
 

matlar

Active member
Just nu kan jag rekommendera ZOEGAS Blend NR 5 som espresso kaffe, tog ett par gångar med rätt malningsgrad och tryck i filtret innan den perfekta Espresson kom... Härlig tjock crema och mjuk smak precis i min smak. Måste verkligen säga att det är ett prisvärt kaffe som är väl värt att köra.

Glad påsk
 

matlar

Active member
Kolla in min senaste kopp på instagram hashtag #riktigtkaffe , hade varit roligt om ni ville dela med er av bilder på era fina koppar
 

Cykelmartin

Well-known member
"Rock" i espressokvarnen och Konga till brygg, båda från Åre kafferoseri.
Kongan är nog bästa bryggbönorna jag haft i år, riktigt gott!
 

hne

Well-known member
Haugaards Mormora Oromia natural från Etiopien blir en mycket söt, fruktigt blommig espresso.
 

Senaste inläggen

Forumstatistik

Trådar
14,652
Inlägg
155,618
Medlemmar
19,351
Senaste medlemmen
Zeepreeme2
Topp