Vad har ni i kvarnen just nu?

TTobbe

Well-known member
Kvarnen är tom.................. men det fins att fylla i Kg:s Sälen och
3 F lemon rostat 26/5:)
 

Zalve

Well-known member
Nyss var det IMV från J&N, (inhandlad i Värnamo),, En blev en kort, som fick bli en Cappu på kvällskvisten
 

robbowan

Well-known member
Får väl se... Testar ett nytt standardkaffe idag (sitter i mokabryggaren as we speak); Lavazza Gran Crema. Förväntar mig inga storheter men kanske nåt som funkar för min storkonsumtion.
 

henrico

Well-known member
I espressokvarnen - La Bomba.. Lika bra som vanligt. Man vet vad man får - en bra ärlig espresso helt enkelt utan överraskningar.

I handjagaren - Zoegas Forza, faktiskt en KLART positiv överraskning och något av det bästa jag druckit i pressbryggaren hittils, oerhört prisvärt - kraftigt med rejält tryck i smaken utan någon dålig syra. Dessutom har det varit mycket färskt när jag köpt det på Maxi i Nacka.
 

mts

Well-known member
idag ramlade det in en påse "Bolivia Café Rio Colorado" från J&N som var en VÄLDIGT trevlig bekantskap. Imorgon kan det hända att jag provar "Zege Wild Forest Espresso" eller så kör jag slut på fazenda lagoan från DaMatteo som jag har kvar... eller passalaquan om jag är riktigt trött :D
 

FabianP

Well-known member
Just nu: Café Alejandra - Cup of Excellence Bolivia 2008

Är verkligen hänförd, det bästa jag har haft hemma! :eek:hmy:

Provade också Zege Wild Forrest idag, raka motsatsen i smak till ovanstående, men trevlig på sitt sätt. Och en kul historia, ej att förglömma.

/Fabian
 

Agathorn

Well-known member
I espressokvarnen - La Bomba.. Lika bra som vanligt. Man vet vad man får - en bra ärlig espresso helt enkelt utan överraskningar.

I handjagaren - Zoegas Forza, faktiskt en KLART positiv överraskning och något av det bästa jag druckit i pressbryggaren hittils, oerhört prisvärt - kraftigt med rejält tryck i smaken utan någon dålig syra. Dessutom har det varit mycket färskt när jag köpt det på Maxi i Nacka.

Jag kör också la bomba, himla trevlig espresso som nästan alltid blir bra hos mig. Även med min Gaggia MM kvarn, lol (Compaken på väg men det tar evigheter!!!).
 

fiddlerman

Well-known member
Dricker filicori just nu eftersom vår rostare brann upp. Ni som har Generostare ska hålla bra kol mot sluttet alltid. Ska försöka hitta tid till att inhandla riktigt kaffe så snart som möglet :)
 

Gholam

Well-known member
Jag var inne på IKEA iförgår och såg att de har börjat sälja kaffebönor. Nyfikenheten tog då över förståndet och jag liksom råkade köpa ett par påsar. Än så länge har jag bara provat press och det var väl inget att rekommendera. Smakar just inte så mycket, kanske aska.
 

PekkaB

Well-known member
Var i USA i förra veckan och lite trött och ... på flygplatsens Starbucks hittade jag påsar med hela bönor och chansade på att köpa med mig en påse "Arabian Mocha Sanani".
Mörk och fin rostning, ganska oljiga och hög andel trasiga och missbildade bönor. Det är svårt att få till torra puckar och smaken är ganska jordig. Inte rikigt min smak. Får väl dricka upp det i alla fall i väntan på att öppna en Sweet honey Panama från J&N som står i skåpet och väntar.
 

Fabian

Well-known member
Körde en påse Åre Hama, härligt sommarbärigt! Blivande favorit, tog slut på tre dagar. Pop nu, väntar på leverans från Square Mile Coffee Roasters. De postade förra torsdagen och kaffet har inte kommit ännu. Det måste vara fel någonstans, men jag vet inte vilka jag ska ringa och klaga hos...
 

Forumstatistik

Trådar
14,632
Inlägg
155,471
Medlemmar
19,331
Senaste medlemmen
ca.nord
Topp