Sidan 470 av 470 FörstaFörsta ... 370420460468469470
Resultat 3 753 till 3 756 av 3756
    Senior Member
    Reg.datum
    okt 2018
    Citat Ursprungligen postat av waqrr Visa inlägg
    Testade att mala Peruvian Tunki aningen mer grovmalt och bryggde det med Chemex filter. Mesta av syrligheten försvann så blev en bra morgonkopp
    Tunkin blir riktigt bra med chemex, har ju den just nu också för avnjutning, men även en burk Yirgacheffe samt egen rost blandning..

Senior Member
    Reg.datum
    mar 2015
    Citat Ursprungligen postat av Brunabönor Visa inlägg
    Tunkin blir riktigt bra med chemex, har ju den just nu också för avnjutning, men även en burk Yirgacheffe samt egen rost blandning..
    Provade en kopp till idag och som du säger, helt klart mycket bättre i Chemex. Yirgakaffe blir mitt nästa inköp när jag rostat upp dom 3 kg bönor jag köpte sist. Fan går långsamt när man bara kör 100 g åt gången i ugnen. Måste nog investera i en Boca Boca snart

Kan tipsa om att Johan&Nyström finns på Mathem! (vet inte när det kom, men tyckte inte jag såg dem där förut).

Sumatra Gayo, Brazil Fortaleza var det inga superpriser på .. men 500g Fika för 169:- var ju inte så illa. Och smidigt om man ändå handlar från Mathem!

Edit: Ser nu att Fika var malet... Men för den som vill ha färdigmalet så!

Junior Member
    Reg.datum
    jun 2019
    Jag testar Johan&Nyström LaBomba just nu och är tycker det är riktigt gott. Bra balans och i mitt tycke lagom kraftigt, just nu ny favorit

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •