Sidan 441 av 458 FörstaFörsta ... 341391431439440441442443451 ... SistaSista
Resultat 3 521 till 3 528 av 3663
    Citat Ursprungligen postat av BloodyMezzo Visa inlägg
    Var på elgiganten idag. Till min stora förvåning så hade de två stora hyllor med olika bönor. De intressantare påsarna var av märket Coffee of the World so, vilket inte säger mig nånting. Jag har typ bara köpt från svenska rosterier. Det här ser ut att kunna vara antingen rostat i Norge eller åtminstone importerat via Norge. Jag köpte två sorter, Yirgacheffe och Papua New Guinea.
    Jag var där igår och köpte Yirgacheffe och en påse "Hawaii". Har inte provat Yirgacheffe än, men Hawaiikaffet var helt ok.

Ja de är norska. När jag inte haft tid att rosta har min fru köpt yirgacheffe. Ifall rost datum är nyligt är den acceptabel. Men inget i närhet av hemmarostat.

Det här var ta mig tusan bästa americanon på ett bra tag! Inte lika kul som espresso i min mening. Lite för barkig för mig.

Testade nyss deras Yirgacheffe. Svårt att jämföra med andra, då den här är så mörkrostad. Men för att vara mörkrostat var det inte så tokigt. De finare smaknyanserna får man dock klara sig utan.

Jag fortsätter fynda kaffe på elgiganten. Nu blev det Coffee of the world: Mount Kenya. Luktar underbart bärigt men smakar alldeles för syrligt för min smak. Skall testa den som cappuccino.

Nu har jag tyvärr testat alla CotW-sorter som fanns inne med ett bra förpackningsdatum. Jag tänkte återvända dit om nån månad eller så. Yirgacheffen vinner hittills.

Senior Member
    Reg.datum
    jun 2009
    Eko_Espresso.jpg

Ekologisk Espresso ifrån Sandby Kafferosteri.
    Det här var minsann bland det bästa kaffe jag har smakat. Fruktigt med en otroligt balanserad syra och sötma.
    Med mjölk går det åt mjölkchoklad

Junior Member
    Reg.datum
    jul 2015
    Jag har nyss tömt en påse Sandby Genuin espresso och ska börja på deras ekologiska
    14382464223232085905478.jpg

J&N Picnic. Riktigt god blandsort.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •